Dr hab. Maciej KLAKLA
Urodził się w Nowym Sączu w 1943. Studia matematyczne na Wydziale Matematyczno - Fizycznym WSP w Krakowie w latach 1961 - 1966.
|
Promotor około 160 magistrów |
Формирование творческой математической деятельности учащихся классов с углубленным изучением математики в школах Польши M. Klakla
Książki (2 tomy) przedstawiają wyniki i analizę badań nad problematyką kształtowania twórczej aktywności matematycznej (TAM) u uczniów polskiej szkoły średniej. Zawarto w nich autorską koncepcję rozwijania TAM, która opiera się na dwóch elementach. Pierwszy stanowią tzw. rodzaje TAM, wyróżnione i charakteryzowane w oparciu o paradygmatyczne przykłady w następujących trzech aspektach: a) przebieg procesów intelektualnych zachodzących przy podejmowaniu danego rodzaju TAM, b) opis projektu dydaktycznego stymulującego uczniów do podjęcia danego rodzaju TAM, c) ocena umiejętności podejmowania danego rodzaju TAM.Drugi element stanowią tzw. zadania wieloetapowe, będące specyficzną strukturą zadań, problemów i sytuacji dydaktycznych, sprzyjających podejmowaniu przez uczniów różnych rodzajów TAM, wiążąc ze sobą różne działy matematyki w sytuacjach problemowych. |
Członek CIEAEM - Commission Internationale pour l`Étude et l`Amélioration de l`Enseignement des Mathématiques (od 1993), wiceprzewodniczący CIEAEM (2003-2006); Członek międzynarodowych komitetów programowych konferencji: CIEAEM 50 - Szwajcaria, 1998; CIEAEM 53 - Włochy, 2001; CIEAEM 55 - Polska, 2003, Journées Didactiques - Grecja, 1991, 1993; Education, Science and Economics at Universities. Integration to International Educational Area: Słowacja – 2004, Polska – 2006, 2008; Проблемы математического образования, Rosja – 2008, 2009; Organizator i przewodniczący Międzynarodowego Komitetu Programowego Konferencji CIEAEM 55 (Płock - 2003); Organizator i realizator międzynarodowego projektu AMADA (Cypr, Grecja, Irlandia, Polska - Assessment of Math Knowledge Deficiencies of Adult Learners with Socio-economic Disadvantages, 2005 - 2007). Strona główna |