Monografie i podręczniki akademickie, których autorami lub współautorami są pracownicy zakładów dydaktycznych UP w Krakowie (ujęcie chronologiczne)
· Gołąb S., Krygowska Z., Leśniak J., Logika matematyczna, Łódź, Kraków, 1955, s. 196.
· Krygowska Z., Kulczycki S., Straszewicz S., Nauczanie geometrii w klasach licealnych szkoły ogólnokształcącej, PZWS, Warszawa, wyd. I 1954, s. 531, wyd. II, 1957, s. 529.
· Krygowska Z., Konstrukcje geometryczne na płaszczyźnie. Monografia popularnonaukowa, PWN, Warszawa, 1958, s. 196.
· Krygowska Z., Serafin S., Matematyka elementarna z wyższego stanowiska. Z. 1. Konstrukcja na płaszcyźnie, Z. 2. Elementarne zagadnienia miary Jordana, WN WSP, Kraków, wyd. I 1960, s. 239; wyd. II, 1965, s. 121.
· Gołąb S., Krygowska Z., Leśniak J., Elementy logiki matematycznej, WN WSP, Kraków, wyd. II (popraw. i uzup.) 1958, wyd. III, 1966, s. 223.
· Krygowska Z., Wykłady z dydaktyki matematyki. T. 1 , WN WSP, Kraków, 1967, s. 242.
· Krygowska Z., Zarys dydaktyki matematyki. Cz. 1, PZWS, Warszawa, wyd. I, 1969, s. 187.
· Nowecki B.(redakcja), Wykłady telewizyjne dla nauczycieli matematyki [Część I], WN WSP, Kraków, 1969, s. 394.
· Turnau S.(redakcja), Programy nauczania matematyki w świecie, WN WSP, Kraków, 1969, s. 107.
· Krygowska Z., Geometrija. Osnovnyje svojstva ploskosti. Posobije dlia uczitielej Prosvieszczenije, Moskva, 1971, s. 212.
· Nowecki B.(redakcja), Wybrane zagadnienia nauczania matematyki w klasie I i II szkoły średniej. Wykłady telewizyjne. [Część I] , PZWS, Warszawa, 1971, s. 276.
· Nowecki B.(redakcja), Wykłady telewizyjne dla nauczycieli matematyki. Część II, WN WSP, Kraków, 1971, s. 359.
· Nowecki B.(redakcja), Wykłady telewizyjne dla nauczycieli matematyki szkół podstawowych [Część I], WN WSP, Kraków, 1971, s. 130.
· Nowecki B.(redakcja), Wykłady telewizyjne dla nauczycieli matematyki szkół podstawowych. Część II, WN WSP, Kraków, 1972, s. 211.
· Turnau S.(redakcja), Liczby. Funkcje. Granice. Materiały do studiowania dydaktyki matematyki. Zeszyt 2, WN WSP, Kraków, 1972, s. 178.
· Nowecki B.(redakcja), Wykłady telewizyjne dla nauczycieli matematyki szkół średnich. Część III, WN WSP, Kraków, 1973, s. 281.
· Nowecki B.(redakcja), Wybrane zagadnienia nauczania matematyki w szkole średniej. Wykłady telewizyjne. Część II , WSiP, Warszawa, 1974, s. 296.
· Nowecki B.(redakcja), Wybrane zagadnienia nauczania matematyki w szkole średniej. Wykłady telewizyjne. Część III, WSiP, Warszawa, 1975, s. 222.
· Serafin S., Siwek H., Wybrane wykłady z matematyki dla kierunków pedagogiki specjalnej i nauczania przedszkolnego, WN WSP, Kraków, 1975.
· Płocki A., Probabilistyka dla nauczyciela, WN WSP, Kraków, 1976, s. 297.
· Turnau S.(redakcja), Nauczanie geometrii w klasach I i II szkoły średniej, WSiP, Warszawa, 1977, s. 304.
· Nowecki B., Badania nad efektywnością kształtowania pojęć twierdzenia i dedukcji u uczniów klas licealnych w zmodernizowanym nauczaniu matematyki, Prace Monograficzne 26, WN WSP Kraków, 1978, s. 224.
· Nowecki B.(redakcja), Materiały pomocnicze do nauczania matematyki w szkole podstawowej. Wykłady telewizyjne, PZWS, Warszawa, wyd. I, 1973, s. 267; WSiP, Warszawa, wyd. II 1978, s. 259.
· Treliński G., Wybrane zagadnienia analizy matematycznej w zadaniach, WN WSP, Kraków, 1978 (cz.1, s. 95), 1979 (cz. 2, s. 122).
· Turnau S., Rola podręcznika szkolnego w kształceniu pojęć i rozumować matematycznych na poziomie pierwszej klasy ponadpodstawowej, Prace Monograficzne 30, WN WSP, Kraków, 1978, s. 156.
· Krygowska Z., Zarys dydaktyki matematyki. Cz. 1, WSiP, Warszawa, wyd. II 1977, s. 175; wyd. III 1979, s. 187.
· Krygowska Z., Cenni di didattica della matematica, 1, Pitagora Editrice, Bologna, 1979, s. 244.
· Krygowska Z., Zarys dydaktyki matematyki. Cz. II, WSiP, Warszawa, wyd. I 1977, s. 121; wyd. II 1980, s. 149.
· Krygowska Z., Zarys dydaktyki matematyki. Cz. III, WSiP, Warszawa, wyd. I 1977; wyd. II 1980, s. 182.
· Płocki A., Rachunek prawdopodobieństwa dla nauczycieli, PWN, Warszawa, 1981, s. 431.
· Semadeni Z. (red.), Nauczanie początkowe matematyki, T. 1-4, WSiP, Warszawa 1981 – 1988.
· Płocki A., O nahode a pravděpodobnosti, Mlada fronta, Praha, 1982, s. 176.
· Płocki A., Nauczanie rachunku prawdopodobieństwa w szkole. Książka przedmiotowo-metodyczna, WSiP, Warszawa, 1982, s. 344.
· Nowecki B. (redakcja), Problemy Studiów Nauczycielskich 1, WN WSP, Kraków, 1983, s. 202.
· Płocki A., Propedeutyka rachunku prawdopodobieństwa w klasach IV-VII. Zarys dydaktyki, Wyd. IKN, Warszawa, 1983, s. 150.
· Krygowska Z., Koncepcje powszechnego matematycznego kształcenia w reformach programów szkolnych z lat 1960-1980, Prace Monograficzne 46, WN WSP, Kraków, 1984, s. 288.
· Nowecki B. [red.], Materiały i Spraw., Dydaktyki przedmiotowe na kierunkach nauczycielskich w uniwersytetach i wyższych szkołach pedagogicznych, WN WSP, Kraków, 1984, s. 134.
· Turnau S., Logiczny wstęp do matematyki, WN WSP, Kraków, wyd. II 1984, s. 207.
· Płocki A., Zadania probabilistyczne jako element kształcenia matematycznego, WN WSP, Kraków, 1985, s. 355.
· Płocki A., Siewruk M., Pojęcia i twierdzenia probabilistyczne w zadaniach, WN WSP, Kraków, 1985, s. 91.
· Siwek H., Naśladowanie wzorca i dostrzeganie prawidłowości w prostych sytuacjach matematycznych i paramatematycznych przez dzieci upośledzone w stopniu lekkim, Prace Monograficzne, WN WSP Kraków, 1985, s. 206.
· Siwek H., Treliński G.(red.), Modernizacja kształcenia matematycznego i jej wpływ na rozwój dydaktyki matematyki. Wybór artykułów A. Z. Krygowskiej, WN WSP, Kraków, 1985.
· Łomnicki A., Magdoń M., Algebra liniowa z geometrią analityczną w zadaniach, cz.I, WN WSP, Kraków, 1986, s. 228.
· Łomnicki A., Treliński G., Wełna B., Zbiór zadań ze wstępu do matematyki, WN WSP, Kraków, 1986, s. 131.
· Nowecki B. [redakcja], Problemy Studiów Nauczycielskich 2: Dydaktyka matematyki jako przedmiot studiów matematycznych na uniwersytetach i w wsp, WN WSP, Kraków, 1986, s. 252.
· Łomnicki A., Magdoń M., Żurek-Etgens M., Algebra liniowa z geometrią analityczną w zadaniach, cz.II, WN WSP, Kraków, 1987, s. 244.
· Nowecki B.(redakcja), Salach J., Materiały i Sprawozdania 13: Kształcenie nauczycieli fizyki, WN WSP, Kraków, 1987, s. 106.
· Kąkol H., Kształtowanie pojęć matematycznych, ODN, Bielsko-Biała, 1988.
· Brydak D., Klakla M., Serafin S., Tabor J., Koncepcja 2-etapowego kształcenia nauczycieli matematyki, red. J. Tabor, WN WSP, Kraków, 1989, s. 11.
· Ciosek M.(redakcja), Le métier d’enseignant de mathématiques dans un monde qui change. Compte rendu de la 42e rencontre internationale de CIEAEM, IM WSP, Kraków, 1990, s. 556.
· Kąkol H., Podstawowe pojęcia statystyki i rachunku prawdopodobieństwa. Propozycja dydaktyczna., Prace Monograficzne, WN WSP Kraków, 1990, s. 64.
· Korpikiewicz J., Nowecki B.(red.), Kieleckie Studia Matematyczne 6, WSP, 1990, s. 225.
· Turnau S., Wykłady o nauczaniu matematyki, PWN, Warszawa, 1990, s. 244.
· Turnau S., Demby A., Tryba K., Raport z badań na temat: Nauczanie matematyki w klasach IV-VIII szkoły podstawowej: funkcjonowanie i kierunki rozwoju systemu oświaty i wychowania w Polsce, II E, działalność szkół, WN WSP, Kraków, 1990, s. 62.
· Etgens M., Łomnicki A., Magdoń M., Więcek R., Grupy, pierścienie i ciała w zadaniach, WN WSP, Kraków, 1991, s. 197.
· Kąkol H., Matematyka - egzamin do szkoły średniej, WSiP, Warszawa, 1991.
· Płocki A., Rachunek prawdopodobieństwa w szkole podstawowej. Zarys dydaktyki, WSiP, Warszawa, 1991, s. 226.
· Płocki A., Stohastika v matematike "dla vseh". Stohastika v škole kak matematika v stadii sozidanija i kak novyĭ èlement matematičeskogo i obščego obrazowanija, WN WSP, Kraków, 1991, s. 244.
· Treliński G., (redakcja), Wybrane zagadnienia dydaktyki matematyki w zadaniach, WSP, Kielce, 1991, s. 180.
· Płocki A., Propedeutyka rachunku prawdopodobieństwa i statystyki matematycznej dla nauczycieli, PWN, Warszawa, 1992, s. 464.
· Siwek H., Możliwości matematyczne uczniów szkoły specjalnej, WSiP, Warszawa, wyd. I 1992, wyd. II 1995, s. 152.
· Górowski J., Łomnicki A., Arytmetyka i algebra. Część I, WOM, Bielsko-Biała, 1993, s. 147.
· Nowecki B. (redakcja), Problemy Studiów Nauczycielskich 5 : Dydaktyka matematyki. Problemy dydaktyczne związane z wykorzystaniem komputerów w nauczaniu matematyki, WN WSP, Kraków, 1993, s. 200.
· Turnau S., CABRI i czworokąty, "Vulcan", Wrocław, 1994, s. 23.
· Górowski J., Łomnicki A., Arytmetyka i algebra. Część II, WN WSP, Kraków, 1995, s. 124.
· Płocki A., Prawdopodobieńtwo wokół nas. Rachunek prawdopodobieństwa w zadaniach i problemach dla uczniów i nauczycieli, Nowy Sącz, 1995, s. 232.
· Nowecki B. (redakcja), Problemy Studiów Nauczycielskich 8 : Kształcenie nauczycieli matematyki, WN WSP, Kraków, 1996, s. 143.
· Nowecki B. (redakcja), Problemy Studiów Nauczycielskich 6 : Dydaktyka matematyki. O badaniach nad nauczaniem i uczeniem się matematyki, WN WSP, Kraków, 1996, s. 175.
· Płocki A., Verojatnost’ v zadačah dlja školnikov. Kniga dlja yčaščihcja, Wyd. Prosveščenie, Moskwa, 1996, s. 192.
· Siwek H., (redakcja), Rocznik Naukowo – Dydaktyczny, Prace z dydaktyki matematyki, Zeszyt 182, WN WSP Kraków, 1996, s. 236
· Płocki A., Stochastyka 1. Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka matematyczna jako matematyka in statu nascendi, WN WSP, Kraków, 1997, s. 439.
· Płocki A., Stochastyka 2. Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka matematyczna. Zarys dydaktyki, WN WSP, Kraków, 1997, s. 323.
· Dulewicz Z., Treliński G., Elementy matematyki w ekonomii, WSBiP, Ostrowiec Św., 1998, s. 196.
· Kąkol H., Ispol’zovanie sovremennyh tehničeskih sredstv obučenija pri izučanii matematiki v školah Pol’ši, Prace Monograficzne 257, Kraków, 1998, s. 264.
· Łomnicki A., Magdoń M., Żurek M., Podstawy algebry liniowej w zadaniach, WN WSP, Kraków, 1998, s. 420.
· Siwek H., Czynnościowe nauczanie matematyki, WSiP, Warszawa, 1998, s. 208.
· Major M.,Nawolska B., Matematyzacja, rachunki, dedukcja i interpretacja w zadaniach stochastycznych, WN WSP, Kraków, 1999, s.349.
· Płocki A., Pravděpodobnost kolem nás. Počet pravděpodobnosti v úlohách a problémech, Acta Univ. Purkynianae 68 Studia Matematica 4, Ústi nad Labem, 2001, s. 252.
· Ciosek M., Ćwik M., Pawlik B., Materiały do studiowania geometrii elementarnej. Część I. Przekształcenia płaszczyzny, WN AP, Kraków, 2002, s. 71.
· Klakla M., Formirovanie tvorcheskoĭ matematicheskoĭ deyatel’nosti uchashchikhsya klassov s uglublennym izucheniem matematiki v shkolakh Pol’shi, Wyd. Nauk. Novum, Płock, 2003, s. 223.
· Klakla M., Mnogoètapnye zadaniya v formirovanii tvorcheskoĭ matematicheskoĭ deyatel’nosti uchashchikhsya klassov s uglublennym izucheniem matematiki, v skolakh Pol’shchi, Wyd. Nauk. Novum, Płock, 2003, s. 189.
· Płocki A., Matematyka ogólna 1 (elementy logiki, teorii mnogości, analizy matematycznej i stochastyki, PWSZ, Nowy Sącz, 2003, s. 285.
· Płocki A., Prawdopodobieństwo wokół nas. Rachunek prawdopodobieństwa w zadaniach i problemach, Wyd."Dla szkoły"; Bielsko-Biała, II wyd. 1997, 232, Wilkowice, III wyd. (popr. i rozsz.) [seria: Mat. dla ciekawych, 2004, s. 323.
· Siwek H., Kształcenie zintegrowane na etapie wczesnoszkolnym. Rola edukacji matematycznej [Seria: Nowoczesna Szkoła, tom 12], WN AP, Kraków, 2004, s. 294.
· Ciosek M., Proces rozwiązywania zadania na różnych poziomach wiedzy i doświadczenia matematycznego, Prace Monograficzne 415, WN AP, Kraków, 2005, s. 224.
· Płocki A., Dydaktyka stochastyki. Rachunek prawdopodobieństwa, kombinatoryka i statystyka matematyczna jako element kształcenia matematycznego i ogólnego, Wyd. Nauk. Novum, Płock, 2005, s. 500.
· Siwek H., Dydaktyka matematyki. Teoria i zastosowania w matematyce szkolnej [seria: Bibl. Nauczyciela Mat.], WSiP, Warszawa, 2005, s. 335.
· Płocki A., Pravdepodobnosť okolo nás. Stochastika v úlohách a problémoch, Katoĺıcka univerzita, Ružomberok, wyd. I 2004, s. 266; wyd. II rozszerzone, 2007, s. 389.
· Płocki A., Stochastyka dla nauczyciela. Rachunek prawdopodobieństwa, kombinatoryka i statystyka matematyczna jako matematyka ’in statu nascendi’, Wyd. Nauk. Novum, Płock, wyd. I 2005; wyd. II, 2007, s. 551.
· Płocki A., Tlustý P., Pravděpodobnost a statistika pro začátečníky a mírně pokročilé, Wyd. PROMETHEUS, Praha, 2007, s. 307.
· Siwek H., (redakcja), Efektywność kształcenia zintegrowanego. Implikacje dla teorii i praktyki, Wyd. WSP TWP, Katowice, 2007, s. 306.
Powrót do poprzedniej strony
Strona główna