Ważniejsze kierunki działalności i osiągnięcia dydaktyków matematyki WSP w Krakowie
Koncepcja kształcenia studentów, przyszłych nauczycieli matematyki – główne zasady
- Wprowadzanie studentów matematyki na zajęciach z matematyki wyższej w metodologię specyficzną dla tej nauki. Ukazywanie roli definicji, twierdzeń, rozumowań, różnych sposobów rozwiązań zadań, ujawnianie procesu konstruowania pojęć i faktów matematycznych.
- Równoległe kształcenie studentów w teorii z dydaktyki matematyki oraz jej zastosowaniach w projektach realizacyjnych dla szkoły. Porównywanie i analizowanie różnych koncepcji i metod nauczania, związanych z kolejnymi reformami oświaty w ramach wykładów, ćwiczeń, seminariów, praktyk.
- Wypracowanie spójnego systemu praktycznego przygotowania studentów do pracy w szkole, poprzez ćwiczenia w ramach praktyk śródrocznych i praktyk ciągłych. Ścisła współpraca dydaktyków matematyki z nauczycielami ćwiczeniowymi w zakresie przygotowania studentów – przyszłych nauczycieli matematyki.
- Opracowanie pierwszego w Polsce programu przedmiotu dydaktyka matematyki dla studiów matematycznych, stosowanego w wyższych szkołach pedagogicznych i uniwersytetach. Organizacja konferencji, przygotowywanie publikacji związanych z doskonaleniem i modyfikowaniem programu dostosowanego do zmieniających się systemów studiów, ale także uwzględniających rozwój dydaktyki matematyki jako nauki.
Strona główna