|
-
Praca:
UP w Krakowie (wcześniej WSP, AP) od 1962, Wicedyrektor (1974 - 75 i 1987 - 90) i Dyrektor (1990 - 2006) Instytutu Matematyki, Dyrektor Centralnego Ośrodka Metodycznego Kształcenia i Dokształcania Nauczycieli (1978 - 1984), kierownik Zakładu Dydaktyki Matematyki (1982 - 1984), Kierownik Zakładu Matematycznego Kształcenia Nauczycieli (1994 - 2006); Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica w Płocku od roku 1999;
Okresowo: Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Kielcach (1977 - 1995); Centre Universitaire de Tiret w Algierii, (1984 -1987); Kolegium Nauczycielskie w Bielsku Białej (1991 - 1998);
Szkoły podstawowe i średnie w Krakowie (1953 - 1962): XV LO; SP 81; XIV LO; III LO dla pracujących; I LO.
- Problematyka badawcza:
Zagadnienia rozumienia przez uczniów i absolwentów szkół średnich podstawowych problemów metodologicznych matematyki; rozumienie pojęć matematycznych na różnych poziomach matematycznego kształcenia; kształcenie i dokształcanie nauczycieli matematyki; koncepcja czynnościowego nauczania matematyki; dydaktyka matematyki na studiach nauczycielskich.
- Promotor 9 doktorów:
H. Ruszczyk (1982, Elementy statystyki w nauczaniu szkolnym);
J. Grochulski (1983, Rola podręcznika szkolnego w procesie aktywnego nauczania i uczenia się matematyki na przykładzie podręczników do klasy czwartej szkoły dziesięcioletniej);
W. Jaśkiewicz (1983, Aktywizująca rola technicznych środków dydaktycznych w procesie nauczania-uczenia się matematyki w pierwszej klasie ponadpodstawowej);
M. Legutko (1984, Postawy uczniów klasy czwartej szkoły podstawowej wobec zadań matematycznych);
E. Urbańska (1985, Specyficzne problemy kształcenia matematycznego studentów kierunków: nauczanie początkowe i wychowanie przedszkolne);
A. Urbańska (1987, Pojęcie liczby naturalnej w rozumieniu dzieci rozpoczynających naukę szkolną);
S. Machowski (2001, Rola prac magisterskich z dydaktyki matematyki w przygotowaniu nauczycieli matematyki w świetle analizy prac wykonanych w IM UAM);
A. K. Żeromska (2001, Wybrane cele nauczania matematyki a proces rozwiązywania zadań);
J. Major (2006, Rola zadań i problemów w kształtowaniu pojęć matematycznych na przykładzie pojęcia bezwzględnej wartości liczby rzeczywistej).
Promotor 365 magistrów
- Publikacje:
Autor około 200 publikacji naukowych, popularno-naukowych i wdrożeniowych z zakresu dydaktyki matematyki i pedeutologii: książek, artykułów, podręczników szkolnych i opracowań dla nauczycieli.
Lista publikacji
|
|