Problematyka badań:
kształtowanie pojęć i rozumowań matematycznych u dzieci i młodzieży;
możliwości i poziomy rozwoju myślenia matematycznego;
wprowadzanie uczniów w metodę matematyczną i aktywności specyficzne dla matematyki;
rozpoznawanie i rozwijanie matematycznych uzdolnień oraz twórczej aktywności matematycznej;
typy rozumowań towarzyszących dowodzeniu twierdzeń czy rozwiązywaniu zadań;
strategie rozwiązywania matematycznych zadań problemowych;
koncepcje matematycznego kształcenia na różnych etapach edukacji,
modernizacja treści, układu materiału, programów nauczania matematyki dla różnych etapów edukacji;
metody i środki dydaktyczne (w tym komputery i kalkulatory) sprzyjające usprawnieniu i efektywności wyników kształcenia;
koncepcje dydaktyczne realizacji różnych działów matematyki, np. geometrii, algebry, rachunku prawdopodobieństwa;
nowoczesne podręczniki ukierunkowane na aktywizację uczniów dla szkół powszechnych, a także specjalnych (dla uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym i dla uczniów niesłyszących).