Publikacje Profesora Zenona Mosznera dotyczące kształcenia nauczycieli, nauczania matematyki
oraz popularyzujące matematykę

[1]

Uwagi dotyczące miary Jordana, Wyż. Szkoła Ped. Kraków Rocznik Nauk.-Dydakt. 1, Matematyka, 1954, 99-111.

[2]

Uwaga dotycząca nierówności Bernoulliego, ibidem, 1954, 120-123.

[3]

O powiązanie matematyki szkoły średniej z matematyką wyższą na terenie Wyższych Szkół Pedagogicznych, ibidem, 1954, 123-125.

[4]

O pewnych zagadnieniach ważnych dla przyszłego nauczyciela matematyki, Wyż. Szkoła Ped. Kraków Rocznik Nauk.-Dydakt. 7, Matematyka, 1958, 127-138.

[5]

O mierzeniu w matematyce, PZWS, 1961, stron 144.

[6]

O paradoksalnym rozkładzie kuli, Matematyka 4.83, 1964, 149-153.

[7]

Elementy teorii mnogości i topologii [skrypt], WN WSP, Kraków, wyd. I, 1964, wyd. II, 1968, wyd. III, 1973, wyd. IV, 1975.

[8]

W sprawie definicyj pojęć algebraicznych w Wielkiej Encyklopedii Powszechnej PWN, Matematyka 4.93, 1966, 159-162.

[9]

Prace magisterskie z matematyki w WSP, Wyż. Szkoła Ped. Kraków Prace z Dydaktyki Szkoły Wyższej 3, 1966, 63-89.

[10]

Do hasła "pierścień'' w WEP, Matematyka 2, 1967, 55.

[11]

O teorii relacji, PZWS, wyd. I, 1967, wyd. II, 1974.

[12]

Kształcenie nauczycieli matematyki, Nowa Szkoła 7-8, 1968, 26-30.

[13]

Eksperyment godny uwagi, Gazeta Krakowska z dnia 15. VII. 1969.

[14]

W sprawie zajęć fakultatywnych z matematyki, Nowa Szkoła 10, 1969, 11-13.

[15]

Nie bójmy się matematyki, Dziennik Polski z dnia 21. XI. 1970.

[16]

Uogólnienia pojęcia ciągłości, w: Wykłady telewizyjne dla nauczycieli matematyki, WN WSP, Kraków, 1971.

[17]

Zróżnicowanie, ale nie zawężanie, Nowa Szkoła 9, 1971, 29-30.

[18]

Zagadnienia dydaktyczne matematycznych studiów dla pracujących WSP, Wyż. Szkoła Ped. Kraków Prace z Dydaktyki Szkoły Wyższej 9, 1972, 11-15.

[19]

Kształcenie i dokształcanie nauczycieli, Dziennik Polski z dnia 7. VI. 1972.

[20]

Jak kształcić nauczycieli, Życie Literackie 44, 1972.

[21]

(z   M.   R ó ż y c k i m   i   S.   S e r a f i n e m) Uwagi na temat kształcenia nauczycieli matematyki i fizyki, w: Problemy kształcenia nauczycieli w szkole wyższej, WN WSP, Kraków 1972, 91-98.

[22]

Trzeba pomóc dokształcającemu się nauczycielowi, Życie Literackie 22, 1973.

[23]

O problemach kształcenia nauczycieli na tle doświadczeń Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie, w: Rocznik Naukowo-Dydaktyczny 46, WSP w Krakowie w latach 1961-1971, WN WSP, Kraków 1973, 41-50.

[24]

O właściwy kształt nauczycielskich studiów, Nowa Szkoła 9, 1973, 19-21.

[25]

Teoria automatów abstrakcyjnych, Matematyka 5.128, 1973, 286-299.

[26]

Propozycje pewnego eksperymentu w kształceniu nauczycieli, Nowa Szkoła 7/8, 1974, 51-52.

[27]

Czy inna matematyka dla nauczycieli, Wiadomości Mat. 18, 1974, 99-101.

[28]

Liczby i zmienne zespolone cz.II. Funkcje zmiennej zespolonej, w: Wybrane zagadnienia nauczania matematyki w szkole średniej cz.III Wykłady telewizyjne, WSiP Warszawa, 1975, 89-93.

[29]

Elementy teorii grup cz.II i III, w: Wybrane zagadnienia nauczania matematyki w szkole średniej. Wykłady telewizyjne, ibidem, 138-141 i 147-150.

[30]

Kształcenie podyplomowe nauczycieli, Życie Szkoły Wyższej 10, 1975, 3-12.

[31]

Klasy sprofilowane czy kółka zainteresowań, Nowa Szkoła 12, 1976, 11.

[32]

O kompleksowości w eksperymentowaniu, Nowa Szkoła 4, 1977, 27.

[33]

Nauczycielskie studia podyplomowe z matematyki, w: Szkoła Dydaktyki Matematyki Karpacz 1977, IKNiBO, Wrocław 1977, 216-229.

[34]

Rekrutacja na studia doktoranckie dla nauczycieli, Nowa Szkoła 2, 1979, 16.

[35]

Uwagi na temat podręcznika matematyki do kl. IV B. Chrzan-Feluch i W. Zawadowskiego. Nowe podręczniki matematyki dla szkoły podstawowej, w: Sprawozdanie z konferencji w Warszawie 22-24 maja 1979, 1979, 19-23.

[36]

Recenzja książki: L. W. Szczerba "O mierze Jordana'', Wiadomości Mat. 23.1, 1980, 123-124.

[37]

Studiować czy uczyć się, Życie Szkoły Wyższej 2, 1984, 13-19.

[38]

Kłopoty z przesunięciem, Matematyka 1, 1987, 3-7.

[39]

Vivat Academia, Konspekt 1, 1999, 16-19.

[40]

Matematyzacja wyborów, Gradient.