Publikacje Profesora Stefana Turnaua
(w pracach współautorskich miejsce S. Turnaua oznaczono --)
Książki
Logiczny wstęp do matematyki. Kraków, WN WSP, 1974, 207 s.
Wyd. 2. 1984, 207 s.
Rola podręcznika szkolnego w kształceniu pojęć i rozumowań
matematycznych na poziomie pierwszej klasy ponadpoczątkowej. Kraków,
WN WSP, 1978, 156 s. (Prace Monograficzne WSP w Krakowie, t. 30).
Matematyka 4. Aut: --, Ciosek Marianna, Legutko Marek. WSiP,
Warszawa 1979, 136 s. Wyd. 2. 1980, 137 s.
Matematyka 4 zeszyt ćwiczeń. Aut.: --, Ciosek Marianna, Legutko
Marek. WSiP, Warszawa 1979, 43 s. Wyd. 2. 1979, 43 s.
Matematyka kl. 4: poradnik dla nauczyciela. WSiP, Warszawa 1980,
156 s.
Raport z badań na temat: Nauczanie matematyki w klasach IV-VIII szkoły
podstawowej: funkcjonowanie i kierunki rozwoju systemu oświaty i wychowania
w Polsce, II E, działalność szkół. Aut.: --, Demby Agnieszka, Tryba Katarzyna.
Kraków, WN WSP, 1990, 62 s.
Wykłady o nauczaniu matematyki. Warszawa, PWN, 1990, 244 s.
Matematyka 1: podręcznik do liceum ogólnokształcącego i liceum
zawodowego. Aut.: --, Legutko Maria, Legutko Marek. WSiP, Warszawa, 1991,
351 s. Wyd. 2, 1993, 351 s.
CABRI i czworokąty. Wrocław, ,,Vulcan", 1994, 23 s.
Matematyka dla Ciebie, program nauczania matematyki w klasach
IV-VI. Aut.: Ciosek M., Legutko M., --, Urbańska E. Warszawa, Prószyński
i S-ka, 1999, 32 s.
Prace redakcyjne
Programy nauczania matematyki w świecie. Kraków, WN WSP, 1969,
107 s.
Liczby. Funkcje. Granice: materiały do studiowania dydaktyki
matematyki. Zeszyt. 2. Kraków, WN WSP, 1972, 178 s.
Nauczanie geometrii w klasach I i II szkoły średniej. Warszawa, WSiP
1977, 304 s.
Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Krakowie.
Zeszyt 108 Prace z Dydaktyki Matematyki nr 3. Kraków, WN WSP, 1986, 93 s.
Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego. Seria 5: Dydaktyka
Matematyki /redaktor naczelny/ Kraków, PTM, 1992-2001, tomy 13-22.
Artykuły
Film nowym językiem w nauczaniu matematyki. Matematyka
1960 nr 2 s. 78-86.
O pewnym zastosowaniu równań liniowych z dwiema niewiadomymi.
Matematyka 1960 nr 6 s. 338-344.
Matematyka w ornamentach. (Sprawozdanie z eksperymentu
dydaktycznego). Matematyka 1961 nr l s. 45-53.
Przyczynek do badań nad rozumieniem przez uczniów podstawowych pojęć
geometrycznych. Aut.: Krygowska Zofia, --. Rocz. Nauk.-Dydakt.
WSP Krak. Mat. 1961 z. 14 s. 175-204.
Cztery przykłady problemowego ujęcia lekcji matematyki.
Matematyka 1962 nr 5
s. 276-284.
Matematyka bez słów? Matematyka 1962 nr 1 s. 15-26.
Uwagi o egzaminie wstępnym z matematyki do liceum ogólnokształcącego.
Matematyka 1962 nr l s. 47-48.
Czy o takie wyniki chodzi? [Doświadczenia z egzaminów wstępnych
do liceum z matematyki]. Matematyka 1963 nr 3 s. 109-112.
Co to jest nauczanie programowane? Matematyka 1964 nr l s. 16-23.
Konferencja wykładowców metodyki nauczania matematyki. Ruch
Pedag. 1964 nr 6 s. 76-79.
Elementy logiki matematycznej w nauczaniu szkolnym.
Matematyka
1965 nr 3 s. 133-117; cz. 2: nr 4 s. 167-178; cz. 3: nr 5 s. 213-221.
Problem pomocy naukowych do nauczania matematyki w zajęciach ze
studentami: (wprowadzenie do dyskusji) Pr. z Dyd. Szk. Wyż. 1965 z. 1
s. 145-162.
Schematy graficzne elementarnych równań i nierówności. Matematyka
1965 nr 2 s. 70-72.
Jeszcze o wykresach Venna. Matematyka 1966 nr 2 s. 74-75.
Jak opracowuję definicję nauczając geometrii w klasie I
licealnej. Matematyka 1968 nr 1/2 s. 21-27.
Kilka uwag dydaktycznych o pojęciu zbioru ograniczonego.
Matematyka 1968 nr 3 s. 138-139.
Pierwsza lekcja stereometrii oparta na nowym ujęciu planimetrii.
Aut.: Treliński Gustaw, --. Matematyka 1968 nr 4 s. 174-182.
Uwagi o nauczaniu matematyki w szkole podstawowej. Matematyka
1968 z. spec. s. 109-118.
Rodzaje izometrii. Matematyka 1969 nr 4/6 s. 167-180.
Zbiory i relacje. W: Wykłady telewizyjne dla
nauczycieli matematyki (red. B. Nowecki). WN WSP Kraków 1969 s. 29-43.
Toż.: W:
Wybrane zagadnienia nauczania matematyki w klasie I i II szkoły
średniej; wykłady telewizyjne. Praca zbiorowa pod redakcją B. Noweckiego,
PZWS Warszawa 1971 s. 21-30.
Odwzorowanie zbioru. Odległość w zbiorze. W: Wykłady telewizyjne
(red. B. Nowecki), WN WSP Kraków 1969 s. 55-67; Toż.: W:
Wybr. zagad. naucz. matemat. w kl. I i II szk.
śred.; wykł. tel. Praca zbior. pod red. B. Noweckiego,
PZWS Warszawa
1971 s. 39-47.
Wprowadzenie w geometrię płaszczyzny. W: Wykłady telewizyjne (red. B.
Nowecki), WN WSP Kraków 1969 s. 69- 78; Toż.: W:
Wybr. zagad. naucz. matemat. w kl. I i II szk.
śred.; wykł. tel. Praca zbior. pod red. B. Noweckiego,
PZWS Warszawa 1971
s. 48-53.
Symetrie odcinka i kąta i ich zastosowanie. W: Wykłady telewizyjne
(red. B. Nowecki), WN WSP Kraków 1969 s. 163-174; Toż.: W:
Wybr. zagad. naucz. matemat. w kl. I i II szk.
śred.; wykł. tel. Praca zbior. pod red. B. Noweckiego,
PZWS Warszawa 1971 s. 114-121.
Rodzaje izometrii cz. 1, cz. 2. W: Wykłady telewizyjne (red. B.
Nowecki), WN WSP Kraków 1969 s. 205-226. Toż.: W:
Wybr. zagad. naucz. matemat. w kl. I i II szk.
śred.; wykł. tel. Praca zbior. pod red. B. Noweckiego,
PZWS Warszawa 1971
s. 143-158.
Liniowa algebra wektorów. cz1. W: Wykłady telewizyjne (red.
B. Nowecki), WN WSP Kraków 1969 s. 303-310; Toż.:
Wybr. zagad. naucz. matemat. w kl. I i II szk.
śred.; wykł. tel. Praca zbior. pod red. B. Noweckiego,
PZWS Warszawa 1971
s. 211-216.
Elementy logiki w szkole średniej. cz. 2. W: Wykłady
telewizyjne (red. B. Nowecki), WN WSP Kraków 1969 s. 319-328; Toż.: W:
Wybr. zagad. naucz. matemat. w kl. I i II szk.
śred.; wykł. tel. Praca zbior. pod red. B. Noweckiego,
PZWS Warszawa 1971
s. 223-230.
Dwuwymiarowe wykresy dowodów i ich znaczenie dydaktyczne.
Stud. Log. t. 26: 1970 s. 123-129.
Rozwiązywanie zadań typu logicznego przy pomocy grafów. Matematyka
1970 nr 3 s. 177-180.
Uwagi o nauczaniu geometrii analitycznej w klasie trzeciej liceum i
technikum. Matematyka 1970 nr 3 s. 155-168.
Nauka o liczbie. I. W: Wykłady telewizyjne dla nauczycieli
matematyki szkół podstawowych (red. B. Nowecki), Kraków WN WSP, 1971
s. 24-34. Toż.: W:
Materiały pomocnicze do nauczania matematyki w szkole podstawowej,
wykłady telewizyjne. Praca zbior. pod red. B. Noweckiego, PZWS
Warszawa 1973. Wydanie 2: Mat. pom. do naucz. mat. w szkole podst. WSiP
Warszawa 1978.
Rozwiązywanie zadań z logiki. W: Wykłady telewizyjne dla
nauczycieli matematyki, cz. II (red. B. Nowecki), Kraków WN WSP, 1971
s. 59-67. Toż.: W:
Wybr. zagad. naucz. matemat. w szk. śred. Praca zbior. pod red.
B. Noweckiego, WSiP Warszawa 1974 s. 50-57.
Zastosowanie algebry wektorów do zagadnień miarowych. Aut.: --,
Jasieńska Maria. W: Wykłady telewizyjne dla nauczycieli matematyki. Cz. II
(red. B. Nowecki), WN WSP Kraków 1971 s. 77-88. Toż.: W:
Wybr. zagad. naucz. matemat. w szk. śred. Praca zbior. pod red.
B. Noweckiego, WSiP Warszawa 1974
s. 66-75.
Miara Jordana i pole w ujęciu elementarnym. cz II. W: Wykłady
telewizyjne dla nauczycieli matematyki, cz. II (red. B. Nowecki), WN WSP
Kraków 1971 s. 108-116. Toż.: W:
Wybr. zagad. naucz. matemat. w szk. śred. Praca zbior. pod red.
B. Noweckiego, WSiP Warszawa 1974
s. 91-97.
Wprowadzenie w geometrię analityczną. W: Wykłady telewizyjne dla
nauczycieli matematyki, cz. II (red. B. Nowecki),
WN WSP Kraków 1971 s.
157-164. Toż.: W:
Wybr. zagad. naucz. matemat. w szk. śred. Praca zbior. pod red.
B. Noweckiego, WSiP Warszawa 1974
s. 129-135.
Pochodna funkcji. I. W: Wykłady telewizyjne dla nauczycieli
matematyki, cz. II (red. B. Nowecki), WN WSP Kraków 1971 s. 194-200.
Toż.: W:
Wybr. zagad. naucz. matemat. w kl. I i II szk.
śred.; wykł. tel. Praca zbior. pod red. B. Noweckiego,
PZWS Warszawa 1974, s. 160-165.
Rozwiązywanie zadań geometrycznych metodą współrzędnych. W: Wykłady
telewizyjne dla nauczycieli matematyki, cz. II (red. B. Nowecki),
WN WSP Kraków 1971 s. 228-236. Toż.: W:
Wybr. zagad. naucz. matemat. w szk. śred. Praca zbior. pod red.
B. Noweckiego, WSiP Warszawa 1974
s. 188-194.
Ciągłość, granica i pochodna funkcji nietradycyjnie. Matematyka
1971 nr 2 s. 69-75.
Continuite et limite a partir des transformations geometriques.
Bulletin L'APMEP 1971 vol. 278.
X [Dziesiąty] Zjazd Matematyków Polskich poświęcony matematyce
stosowanej. (Katowice, czerwiec 1970). Matematyka 1971 nr l s. 62-63.
Elementy logiki w nauczaniu matematyki. W:
Wybrane zagadnienia
z metodyki matematyki (red. W. Janowski). Warszawa 1971 s. 81-133.
New mathematics in school practice. W: Lectures on modemization
of school matemathics and of teachers' training, Teacher's Training College,
Szeged l971 s. 107-116.
Nowe czasopismo poświęcone dydaktyce matematyki. [,,Educational
Studies in Mathematics"]. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 2: Wiad. Mat. t.
13: 1971 s. 91-96.
Pierwszy międzynarodowy kongres nauczania matematyki w Lyonie.
Matematyka 1971 nr l s. 60-61: Cz. 2. Aut.: Sznajder Maria, --:
nr 2 s. 114-117; Cz. 3: nr 3 s. 175-177. Cz. 4: nr 6 s. 369-373.
Le probleme de la demonstration dans 1'enseignement moderne de la
mathematique. W: Chantiers de pedagogie mathematique 1971 vol. 15.
De l'etude d'ornement vers 1'algebre et la geometrie. W: La
mathematique et ses applications. Paris - Lyon 1972.
Zbiory i elementy logiki cz. I i cz. II. W: Wykłady telewizyjne dla
nauczycieli matematyki szkół podstawowych, cz. II (red. B. Nowecki).
Kraków, WN WSP 1972 s. 5-26;
Toż.: W: Materiały pomocnicze do nauczania matematyki w szkole
podstawowej. Praca zbior. pod red. B. Noweckiego,
PZWS Warszawa 1973 s. 5-18. Wyd. 2,
Mat. pom. do naucz. matem. w szk.
podst. Praca zbior. pod red. B. Noweckiego
WSiP Warszawa 1978.
Algebra zbiorów cz. I i cz. II. W: Wykłady telewizyjne dla nauczycieli
matematyki szkół podstawowych, cz. II (red. B. Nowecki).
Kraków, WN WSP, 1972 s. 27-49; Toż.: W:
Wybr. zagad. naucz. matemat. w szk. śred. Praca zbior. pod red.
B. Noweckiego, WSiP Warszawa 1973
s. 19-33;
Toż.: W: Wyd. 2,
Wybr. zagad. naucz. matemat. w szk. śred. Praca zbior. pod red.
B. Noweckiego, WSiP Warszawa 1978
XXIII [Dwudzieste trzecie] Międzynarodowe Spotkanie Dydaktyków
Matematyki. Matematyka 1972 nr l s. 64.
Graphe de demonstration et son role dans l'enseignement
de matematique.
Bulletin L'APMEP 1972 vol. 383.
Kilka problemów, które uczą myśleć geometrycznie. Matematyka
1972 nr 2 s. 124-128.
Liczby wymierne jako operatory. Matematyka 1972 nr 4 s. 213-225.
Matematyka w grach i zabawach. (Sprawozdanie z sympozjum na temat
nauczania matematyki, Budapeszt kwiecień 1972). Matematyka 1972
nr 5 s. 315-317.
Międzynarodowa konferencja poświęcona nauczaniu geometrii, Carbondale,
marzec 1970. Matematyka 1972 nr 3 s. 182-183.
Problem dowodzenia w nowoczesnym nauczaniu matematyki. Rocz.
Pol. Tow. Mat. Ser. 2: Wiad. Mat. t. 15: 1972 s. 91-96.
Międzynarodowe spotkanie dydaktyków matematyki w Krakowie.
Rocz. Pol.
Tow. Mat. Ser. 2 Wiad. Mat. t. 15: 1972 s. 97-100.
O nowym wydaniu eksperymentalnego podręcznika geometrii dla klasy VI.
Matematyka 1972 nr 3 s. 184-189.
Drzewa w nauczaniu elementów algebry. Matematyka 1972 nr 5
s. 283-287
Reforma początkowego nauczania matematyki w niektórych krajach.
Nowa Szkoła 1972 nr 6 s. 41-47.
Wprowadzenie w dydaktykę geometrii przestrzeni trójwymiarowej. W:
Wykłady telewizyjne dla nauczycieli matematyki szkół średnich, cz. III.
(red. B. Nowecki). WN WSP Kraków 1973 s. 41-46. Toż.: W: Wybrane zagadnienia
nauczania matematyki w szkole średniej. Wykłady telewizyjne, część III.
Praca zbiorowa pod red. B. Noweckiego,
WSiP Warszawa 1975 s. 34-38.
Wiadomości wstępne z geometrii przestrzeni trójwymiarowej. Wariant II. W:
Wykłady telewizyjne dla nauczycieli matematyki szkół średnich, cz.
III.
(red. B. Nowecki). WN WSP Kraków 1973 s. 67-74. Toż.: W:
Wybrane zagadnienia
nauczania matematyki w szkole średniej. Wykłady telewizyjne, część III.
Praca zbiorowa pod red. B. Noweckiego,
WSiP Warszawa
1975 s. 65-70.
XXIV [Dwudzieste czwarte] Spotkanie Międzynarodowej Komisji do
Studiowania i Ulepszania Nauczania Matematyki. Matematyka 1973
nr 2 s. 125.
Jak uczyć dowodzenia twierdzeń. Aut.: Nowecki Bogdan, --.
Matematyka 1973 nr 2 s. 104-117.
Funkcja dydaktyczna klasyfikacji ornamentów. Rocz.
Nauk.-Dydak. WSP Kraków. Pr. z Dydak. Mat. 1974 z. 1 s. 175-190.
Strategie rozwiązywania zadań matematycznych jako problem dydaktyki
matematyki (Fragment. badań). Aut.: Ciosek Maria, Krygowska Zofia, --.
Rocz. Nauk.-Dydak. WSP Kraków. Pr. z Dydak. Mat. 1974
z. 1 s. 5-41.
Organigramy. Matematyka w nauczaniu dzieci. Ośw. i Wychow..
1975 nr 4 wersja C s. 18-24. Toż.: wersja D s. 26-32.
Gry w nauczaniu z arytmetyki. Aut.: --, Pieprzyk H. Ośw. i Wychow.
1975 nr 5 wersja C s. 17-23. Toż.: wersja D s. 28-34.
Ułamki -- propozycja dydaktyczna dla klasy III. Ośw. i Wychow.
1975 nr 8 wersja C s. 17-24. Toż.: wersja D s. 25-32.
Potęgi i drzewa: propozycja dydaktyczna dla klasy III. Ośw.
i Wychow. 1975 nr 12 wersja C s. 17-20. Toż.: wersja D s. 25-28.
,,I" czy ,,lub". ,,Czyj pociąg dłuższy?" [scenariusze filmów]
Ośw. i Wychow. 1975 nr 17 wersja C s. 20-21. Toż.: wersja D s. 28-29.
Plany w skali i ... bez skali: propozycja dydaktyczna dla klasy IV.
Ośw. i Wychow. 1975 nr 17 wersja C s. 25-30. Toż.: wersja D s. 33-38.
Matematyka dla najmłodszych (oprac. Zofia Krygowska, Bogdan
Nowecki, --).
Ośw. i Wychow. 1975 nr 17 wersja C s. 17-18. Toż.: wersja D s. 25-26.
Zadania kombinatoryczne w nauczaniu matematyki. Aut.: Fröss Urszula,
--. Ośw. i Wychow. 1975 nr 18 wersja C s. 17-23. Toż.: wersja D s. 25-31.
Pisemne algorytmy działań. Cz. 1. Ośw. i Wychow. 1975
nr 19 wersja C s. 17-23. Toż.: wersja D s. 25-31.
Matematyka i jej zastosowanie. III Międzynarodowe Seminarium E.
Galion 8-18 lipca 1972 r. Matematyka 1973 nr 2 s. 123-125.
On a classroom incident. Ed. Stud. Math. 1976 vol. 7 s. 147-155.
Ułamki w klasie IV. Aut: Siwek Helena, --.
Ośw. i Wychow. 1976 nr 1 wersja C s. 17-31. Toż.: wersja D s. 25-39.
Układ współrzędnych. Ośw. i Wychow. 1976 nr 2 s. wersja C
s. 24-32. Toż.: wersja D s. 32-40.
Jakbyś zareagował? Aut.: --, Legutko Maria, Legutko Marek.
Ośw. i Wychow. 1976 nr 6 wersja
C s. 17-19. Toż.: wersja D s. 25-27.
Aktywizacja dzieci w nauczaniu matematyki (głos w dyskusji) Ośw.
i Wychow. 1976 nr 6 wersja C NURT s. 655-661.
Własności iloczynu liczb. Ośw. i Wychow. 1976 nr 7 wersja C
wkł. Nurt 28 s. 665-670
Kombinatoryka, rachunek prawdopodobieństwa, statystyka -- nowa
rewolucja w nauczaniu matematyki
(sympozjum ICMI w Warszawie, 1975). Matematyka 1976
nr 2 s. 116-118.
Zadania kombinatoryczne w nauczaniu matematyki. Aut.: Fröss
Urszula, --. Ośw. i Wychow. 1976 nr 7 wersja C wkł. Nurt 28
s. 665-670
Wprowadzenie do nauki o ułamkach. Ośw. i Wychow. 1976 nr
12 wersja C wkł. Nurt nr 33 s. 793-808.
Od abaku do arytmometru. Aut.: --, Urbańska Aleksandra.
Ośw. i Wychow. 1976 nr 12 wersja C s. 19-28.
O nowej koncepcji podręcznika klasy IV. Ośw. i Wychow.
1976 nr 16 wersja C s. 17-18. Toż.: wersja D s. 25-26.
Agnieszka, Dyzio i Tomek oszczędzają. Aut.: --, Ciosek M.,
Legutko M., Legutko
M., Pieprzyk H. Ośw. i Wychow. 1976 nr 16 wersja C s. 18-24.
Toż.: wersja D s. 26-32.
,,Bal liczb". [Scenariusz filmu]. Aut.: --, Mazur A., Zawała M.
Ośw. i Wychow. 1976 nr 16 wersja C s. 26-27. Toż.: wersja D s. 34-35.
,,Nie ma, a przecież jest" [Scenariusz filmu]. Aut: --, Mazur A.,
Zawała M. Ośw. i Wychow. 1976 nr 16 wersja C. Toż.: wersja D s. 33-34.
,,Grześ nie dowierza". [Scenariusz filmu]. Ośw. i Wychow.
1976 nr 19 wersja C s. 29-30. Toż.: wersja D s. 37-38.
Propedeutyka geometrii i zbiory na zajęciach przedszkolnych.
Aut.: --, Biel Władysława, Siemieniec Teresa. Ośw. i Wychow.
1976 nr 21 wersja C s. 29-32. Toż.: wersja D s. 37-40.
Dedukcyjna organizacja geometrii intuicyjnej. W: Nauczanie
geometrii w klasach I i II szkoły średniej (red. --). WSiP Warszawa 1977 s. 44-56.
Konkret, intuicja i rozumowanie w nauczaniu geometrii w szkole średniej.
W: Nauczanie geometrii w klasach I i II szkoły średniej
(red. --) WSiP Warszawa 1977 s. 57-86.
Problemowe nauczanie geometrii. W: Nauczanie geometrii w klasach
I i II szkoły średniej (red. --). WSiP Warszawa 1977 s. 87-109.
Długość i pole. W: Nauczanie geometrii w klasach I i II szkoły
średniej (red. --). WSiP Warszawa 1977 s. 259-271.
Evaluation, diagnostique dans le recrequtemen des maitres. W:
Evaluation et enseignement mathematique, comptes rendus de la
9e
rencontre organisee par la CIEAEM (red. J. Le Roy), Laussanne
1977, s. 175-177.
Czy to jest środek, dziadku? [modernizacja nauczania matematyki
w Holandii], Wybór tekstu, tłum. i komentarz --. Ośw i Wychow. 1977
nr 3 wersja C s. 27-29. Toż.: wersja D s. 35-37.
Trójkąt i kwadrat. Ośw. i Wychow. 1977 nr 3 wersja C s. 30. Toż.:
wersja D s. 38.
Zadania praktyczne. Aut.: Siwek Helena, --. Ośw. i Wychow. 1977
nr 7 wersja C. Toż.: wersja D s. 25-28; Cz. 2: nr 8 wersja D s.
25-30. Toż.: wersja C s. 17-22.
Mnożenie i dzielenie ułamków. Aut.: --, Siwek Helena. Ośw.
i Wychow. 1977 nr 9 wersja C wkł. Nurt 51 s. 1348-1370.
Nauczyciel wobec nowych podręczników matematyki. Ośw. i Wychow.
1977 nr 10 wersja C s. 25-32. Toż.: wersja D s. 33-40.
Aktywność geometryczna dziecka: ornamenty. Ośw. i Wychow.
1977 nr 10 wersja C wkł. Nurt s. 1401-1408. Toż.: nr 11 wersja D wkł.
Nurt s. 1420-1426.
Mówiące liczby. Aut.: Klakla Maciej, --. Ośw i Wychow. 1977 nr 14
wersja D s. 30. Toż.: wersja C s. 22.
Przygoda w lesie. Ośw. i Wychow. 1977 nr 14 wersja C s.
21-22, wersja D s. 29-30.
Dzielniki i wielokrotności. Aut.: --, Ciosek M., Legutko M. Ośw.
i Wychow. 1977 nr 17 wersja C s. 27-32. Toż.: wersja D s. 35-40.
Toż.: wersja C s. 21-22.
Jubileusz Profesor Zofii Krygowskiej (oprac. --, Bogdan Nowecki,
Stanisław Serafin) [oraz] Ważniejsze publikacje Rocz. Pol. Tow.
Mat. Ser. 2: Wiad. Mat. t. 21, 1979 z. 2 s. 169-192.
Liczby całkowite w różnych ujęciach. Ośw. i Wychow.
1979 nr 7 wersja E s. 17-26.
Matematyka w klasie IV. [Fragmenty podręcznika matematyki dla kl. IV i
poradnika nauczyciela tej klasy]. Aut.: --, Ciosek Marianna, Legutko
Marek. Ośw. i Wychow. 1979 wersja E nr 1 s. 18-31; nr 2 s. 17-31; nr 3
s. 17-30; nr 4 s. 17-32; nr 5 s. 17-25; nr 6 s. 17-27.
The mathematical textbook -- a problem of mathematics education.
Zentralbl. fur Did. der Math. 1983 vol. 4 s. 168-173.
,,Królowa nauk" nie dla wszystkich dostępna. Rozm. przepr.
Krystyna Forowicz. Rzeczpospolita 1983 nr 221 s. 4.
Dydaktyka matematyki jako nauka i jako przedmiot studiów.
Biul. Inf. PTM 1984 z. 3 s. 17-22.
Tendencje czy intencje? Kształcenie matematyczne w USA, zalecenia
na ósmą dekadę XX wieku. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t.
4: 1985 s. 169-189.
Dlaczego szkolne lekcje matematyki nie uczą matematyki?
Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 6: 1986 s. 161-174.
Dodawanie i odejmowanie liczb naturalnych. W: Nauczanie
początkowe matematyki: podręcznik dla nauczyciela t. 3 (red. Z.
Semadeni) Warszawa WSiP 1986 s. 13-32
Zadania tekstowe i nauczanie stosowania poęć matematycznych. W:
Nauczanie początkowe matematyki: podręcznik dla nauczyciela (red.
Z. Semadeni) t. 3 Warszawa WSiP 1986 s. 67-92
Pojęcie iloczynu liczb. W: Nauczanie początkowe matematyki:
podręcznik dla nauczyciela t. 3 (red. Z. Semadeni) Warszawa: WSiP 1986
s. 252-258.
Własności mnożenia. W: Nauczanie początkowe matematyki:
podręcznik dla nauczyciela t. 3 (red. Z. Semadeni) Warszawa WSiP 1986
s. 278-282.
O lekcji matematyki. Matematyka 1986 nr l s. 3-10.
Jak odróżnić matematykę rzetelną od nierzetelnej. Matematyka 1986 nr 2 s. 70-78.
School mathematics in the 1990 (udział w przygotowaniu raportu z
konferencji ICMI w Kuwejcie 1986). Cambridge Univ. Press 1986.
Matematyka szkolna w latach 1990. (Międzynarodowa konferencja w
Kuwejcie). Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 8: 1988 s. 234-242.
A new course of geometry in the Pedagogical University in Cracow. W: 2nd Bratislava International Symposium on Mathematics Education 1990 Bratislava s. 162-163.
Wprowadzenie do nauki o ułamkach. W: Nauczanie początkowe
matematyki: podręcznik dla nauczyciela. t. 4 (red. Z. Semadeni).
Warszawa 1988 s. 11-24.
Mnożenie i dzielenie ułamków. Aut.: Siwek Helena, --.
W: Nauczanie początkowe matematyki: podręcznik dla nauczyciela. T. 4
(red. Z. Semadeni). Warszawa 1988 s. 48-60.
Ornamenty. W: Nauczanie początkowe matematyki: podręcznik
dla nauczyciela t. 4 (red. Z. Semadeni). Warszawa 1988 s. 228-239.
Skala i plan. W: Nauczanie początkowe matematyki: podręcznik
dla nauczyciela. t. 4 (red. Z. Semadeni). Warszawa 1988 s. 246-253.
Profesor Zofia Krygowska nie żyje. [Nekr]. Matematyka
1988 nr 6 s. 323-324.
Nauczanie matematyki a nauczanie teorii matematycznej.
Aut.: Legutko Marek, --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat.
t. 11: 1989 s. 9-36.
Report of gorup A CIEAEM 41 (Bruksela 1989). Aut. Grugnetti L., --. W: Role and conception of mathematics curricula, 1989: CIEAEM Bruxelles s. 484-485.
Nauczanie matematyki w węgierskiej szkole podstawowej. Matematyka
1989 nr 3 s. 147-151.
Pewna propozycja zróżnicowania nauczania i wymagań. Matematyka
1989 nr 4 s.
215-219.
Opinie matematyków i dydaktyków o nauczaniu matematyki (wybrał
i oprac. --).
Mat. Społ. Naucz. 1990 nr 4 s. 12-16.
Podręcznik do nauczania w nowym stylu. Aut.: Legutko Maria, --.
Matematyka 1990 nr 4 s. 167-175.
Program nauczania: kierunek studiów: matematyka, przedmiot: dydaktyka
matematyki. Aut.: Rumak Tadeusz, --. Kiel. Stud. Mat.
1990 t. 6 s. 113-122.
Z badań nad rozumieniem liczb i działań przez uczniów szkoły
podstawowej. W: Środowiskowa Konferencja Matematyków: materiały z I
Konferencji Oddziału Szczecińskiego PTM i Instytutu Matematyki
U. Szczec. (pod red. S. Fudalego).
Szczecin 1990 s. 23-35
O niektórych błędach dydaktycznych i ich skutkach. Stud. Matem.
WSP Ziel. Góra. Probl. Dydak. Mat. 1991 t. 5 s. 145-154.
Why students disregard what is essential in mathematics? W: Le metier d'enseignant de mathematiques dans un monde qui change:
compte rendu de la 42e rencontre intemational de CIEAEM (pod red.
M. Ciosek) Kraków 1991 s. 424-427.
Minimum programowe od
kuchni. Nauczyciele i Matematyka
1992 nr l s. 5.
Geometria z Cabri. Okrąg dziewięciu punktów.Naucz.
i Mat. 1992 nr 2 s. 14-15.
Szczypta sceptycyzmu. Naucz.
i Mat. 1992 nr 2 s. 2
Rachować czy kombinować? Naucz. i Mat. 1992 nr 2 s. 22
CABRI i dowód. Naucz. i Mat. 1992 nr 4 s. 18.
Hans Freudenthal nie żyje. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak.
Mat. 1992 t. 13 s. 7-8.
Konkurs im. A. Z. Krygowskiej. Matematyka 1992 nr 2 s. 122-123.
Jak ulepszyć system klasowo-lekcyjny? Matematyka
1992 nr 4 s. 222-231.
Co to jest realistyczne nauczanie matematyki.
Naucz. i Mat. 1993
nr 5 s. 2-5.
Co to jest rozwiązanie zadania? Naucz. i Mat. 1993 nr 5 s. 30.
Czytając ,,Mathematics Teaching" [Omówienie numeru].
Matematyka 1993 nr 5 s. 275-281.
Jak CABRI pomógł w rozwiązywaniu pewnego zadania olimpijskiego.
Aut.: Pająk W., --. Naucz. i Mat. 1993 nr 5 s. 22-23.
Matematyczne przygotowanie absolwentów kolegium.
Dziec. i Eduk. 1993 z. 2 s. 43-46.
Mathematics education research in Poland. Ed. Stud. Math.
1993 vol. 3. s. 235-238.
O zadaniu olimpijskim raz jeszcze. Naucz. i Mat. 1993 nr 6 s. 24.
W kolejce do kasy. Naucz. i Mat. 1993 nr 7 s. 8-9.
Matematyka jak dobre wino. Naucz. i Mat. 1993 nr 7 s. 31.
Niezwykłe mikroświaty geometryczne. Naucz. i Mat. 1993 nr 8 s. 21.
Uczniowskie procedury algebraiczne. Naucz. i Mat. 1993 nr 8 s. 28
O wartości bezwzględnej w klasie 1 liceum. Matematyka
1993 nr 3 s. 165-171.
Jak rodziło się zadanie i jak je rozwiązywałem. Matematyka
1994 nr 1 s. 33-36
,,Cabri" i geometria elementarna. Matematyka 1994 nr 4 s. 212-219.
Komputer w zmieniającej się szkole: relacja z dyskusji [m. in.] --.
Komput. w Szk. 1994 nr 1 s. 109-126.
Konkurs zadaniowy III Zjazdu Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki.
Naucz. i Mat. 1994 nr 9 s. 30-31.
Zadanie o równoległoboku. Naucz. i Mat. 1994 nr 9 s. 14.
Czy kalkulatory graficzne pomagają i wtedy, gdy ich nie ma?
Naucz. i Mat. 1994 nr 9 s. 24-25.
Poczuj się nawigatorem. Naucz. i Mat. 1994 nr 10 s. 32.
Pola na kolorowo. Naucz. i Mat. 1994 nr 10 s. 37-38.
,,Czy te funkcje nigdy się nie skończą?" Naucz. i Mat. 1994
nr 11 s. 9.
Afera z małpami. Naucz. i Mat. 1994 nr 11 s. 7-8.
Mile, węzły i stopy sześcienne. Naucz. i Mat. 1994 nr 11 s. 33.
Wraca nowe. Aut.: Legutko Maria, --. Naucz. i Mat.
1994 nr 11 s. 40.
Szeregi i kolumny. Naucz. i Mat. 1994 nr 12 s. 23.
Twierdzenie Talesa ,,po Bożemu". Naucz. i Mat. 1994 nr 12 s. 5.
Dokąd zmierza szkolne nauczanie matematyki? (O niektórych współ-
czesnych
poglądach na nauczanie matematyki). Matematyka 1995
nr 3 s. 134-145.
Matura we Francji Naucz. i Mat. 1995 nr 13 s. 20.
O użyciu znaku równości. Matematyka 1995 nr l s. 61-62.
Realisticke vyucovane matematice -- stara idea v nove
podobe. W: Jak ucit matematice zaky ve veku 11-15 let
(sprawozdanie z konferencji w Frydku-Mistku) 1995 s. 33-37.
Zadanie na Dzień Zakochanych. Naucz. i Mat. 1995 nr 13 s. 7.
Zdrowy rozsądek na cenzurowanym. Aut.: Ciosek Marianna, --. Naucz. i Mat. 1995 nr 15 s. 2-3.
Quo vadis geometrya? Naucz. i Mat. 1995 nr 16 s. 5-6.
Chińczyk co trzy sekundy. Naucz. i Mat. 1995 nr 16 s. 23.
Experimental Discovery of the Cross Ratio. W:
Geometry for the World, Texas Instruments Inc. 1996 s. 28-31.
,,Weź CABRI w swoje ręce" (omówienie czasop. ,,Cabriole" nr 8 z 1995),
Naucz. i Mat. 1996 nr 17 s. 23-24.
Geometryczne przekładanki. Aut.: --, Zarzycki
P. Naucz. i Mat. 1996 nr 19 s. 32-33.
Nauczanie matematyki w latach dziewięćdziesiątych: obawy, nadzieje
i prognozy. Kiel. Stud. Mat. 1996 s. 9-30.
Odkrywanie pojęcia dwustosunku. Matematyka 1996 nr 6 s. 338-341.
Interakcje na lekcji matematyki (Sprawozdanie z konferencji). Aut.:
Swoboda E., --, Urbańska E., Roczn. Pol. Tow. Mat. seria 5. Dydakt.
Mat. 1997 t. 19 s. 129-147.
Interakcje na lekcji matematyki. Aut.: --, Swoboda E., Urbańska E.,
Naucz. i Mat. 1997 nr 24 s. 20-23.
CERME 1 -- Europejskie Towarzystwo do Badań nad Nauczaniem Matematyki i
jego pierwsza konferencja międzynarodowa. Roczn. Pol. Tow. Mat. Seria 5
Dydakt. Mat. 1998 t. 20 s. 119-121.
Puzzles geometriques, Bulletin L'APMEP 1998 vol. 417 s. 475.
Geometry education in Poland. Aut.: Tocki J., --. W:
Perspectives on the Teaching
of Geometry for
the 21 st Century, ICMI, 1998 vol. 5 s. 252-254.
Co wiemy a czego nie wiemy. W: Interakcja teorii i praktyki
w nauczaniu matematyki (sprawozdanie z konferencji), (red. J. Tocki)
Wyd. WSP Rzeszów 1997 s. 9-16.
Mathematics as a cultural project. Aut. Azarello F.,
Dorier J-L, Hefendehl-Hemeker L., --. W: European Research in
Mathematics Education (red. Inge Schwank), 1999 Forschunginstitut
fuer Mathematikdidaktik, Osnabrueck s. 73-80.
Integryzm jak wszystko ma dwa końce. Matematyka 2000 nr 2
s. 78-79.
Wakacyjne dylematy. Matematyka 1998 nr 2 s. 87-90.
Matematyk i filozof w roli nauczyciela. Naucz. i Mat. 2000
nr 35 s. 7-8.
Zobaczyć punkt w nieskończoności.Matematyka 2000 nr 4 s. 195-200.
Bemerkungen zum Bruchrechenunterricht in Polen und der Tschechischen
Republik. Aut.: Ciosek M., Ticha M., --. Der Mathematikunterrich
2000 Heft 2 s. 59-66.
Matematyka naprawdę dla Ciebie. Naucz. i Mat. 2001 nr 38 s. 32.
Teaching geometry through open problems. W: International Seminar on
``Reasoning, explanation and proof in school mathematics", Qualifications and
Curriculum Authority", Cambridge 2001.
Recenzje
Brzeziński Juliusz, Bryński Maciej: O rozwiązywaniu zadań z geometrii.
Warszawa 1968. Rec.: --, Semadeni Zbigniew. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 2:
Wiad. Mat. t. 13: 1971 s. 138-143.
Semadeni Zbigniew: Matematyka współczesna w nauczaniu dzieci. Warszawa
1973. Rec.: --. Matematyka 1974 nr 3 s. 188-191.
Puchalska-Ryger Ewa: Ćwiczenia z matematyki dla klasy I szkoły
podstawowej. Warszawa 1974. Rec.: --, Nowa Szk. 1975 nr 3 s. 37.
Howson Geoffrey, Keitel Christine, Klipatrick Jeremy:
Curriculum development in
mathematics. Cambridge 1981. Rec.: --, Rocz. Pol. Tow. Mat. 1985 Ser. 5:
Dydak. Mat. t. 4 s. 239-246.
Podstawowe zagadnienia dydaktyki matematyki (red. I. Gucewicz-Sawicka)
Warszawa 1982. Rec.: --. Rocz.
Pol. Tow. Mat. Ser. 2: Wiad. Mat. t. 27: 1986 z. 1, s. 181-185.
(red.) Howson Geoffrey : Challenges and responses in mathematics. Cambridge Univ. Press 1987. Rec: --, Zentralblatt fur Didaktik der Mathematik 1990.
Tłumaczenia
książki
Lang Serge: Młodzi i matematyka: rozmowy profesora z
uczniami. Przekł. [z fr.] --.
Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe, 1995. 156 s.
artykuły
Papy F.: Pierwsze lekcje analizy matematycznej. Tł. z fr. --. W:
Liczby. Funkcje. Granice. WN WSP Kraków 1972 s. 163-178.
Problemy logicznego nauczania myślenia w nauczaniu matematyki:
sprawozdanie z pracy grup problemowych na XXIII Spotkaniu
Międzynarodowej Komisji dla
Studiowania i Ulepszania Nauczania Matematyki. Tł. z fr. --.
Matematyka 1972 nr 5 s. 308-314.
Galuin C.: Tendencje w metodach i środkach stosowanych w nauczaniu
matematyki. Fragm. książki. Tł. z ang. --. Matematyka 1974 nr 3
s. 158-168; nr 4 s. 227-234; nr 5 s. 293-303.
Nauczanie początkowe matematyki na świecie.
Tł. z ang. --.
Nauczanie dyscyplin podstawowych, rozdział III, wyd. UNESCO. Ośw. i Wychow. 1975 nr 4
wersja C s. 25-31; Toż.: wersja D s. 33-39.
Nowy program nauczania matematyki w Węgierskiej Republice Ludowej.
Ośw. i Wychow. Tł. z ang. --. Program nauczania matematyki dla klas
I-IV 1975 nr 10 wersja C s. 27-32. Toż.: wersja D s. 35-40.
Hans Freudenthal: Gdy obserwuję dzieci. Tł. z ang. --.
Matematyka 1976 nr 2 s. 118-123.
Toż.: Ośw. i Wychow. 1976 nr 6 wersja C s. 24-27; Toż.: wersja D s. 32-35.
Brousseau G., Briand J.: O nauczaniu probabilistyki na poziomie
elementarnym. Tł. z fr. Ryszkiewicz M., --, Matematyka
1977 nr 2 s. 90-98
Varga Tamas: Nauczyciel i matematyka. Tł. z ang. --. Ośw. i
Wychow. 1977 nr 4 wersja C s. 21-24. Toż.: wersja D s. 29-32.
Colmez Francois: Nauczanie matematyki na poziomie początkowym
i przedszkolnym w świecie -- stan obecny i tendencje. Tł. z fr. Klakla
Maciej, --.
Ośw. i Wychow. 1977 nr 5 wersja C s. 28-31. Toż.: wersja D s.
36-39; [cz. 2]: 1977
nr 6 wersja C s. 24-29. Toż.: wersja D s. 32-37; [cz. 3]: 1977 nr 7
wersja C s. 23-27.
Toż.: wersja D s. 31-35; [cz. 4]: 1977 nr 8 wersja C s. 23-27. Toż.:
wersja D s. 31-35.
Hilton Peter: Fałszywe dychotomie w aktualnych poglądach na nauczanie
matematyki i nauk przyrodniczych. Tł. z ang. --. Rocz. Pol.
Tow. Mat. Ser. 5:
Dydak. Mat. t. l: 1981 s. 139-162.
Howson A. G., Keitel C., Kilpatrick J.: Rozwój programów
nauczania matematyki (fragment). Tł. z ang. --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5:
Dydak. Mat. t. 4: 1985 s. 239-246.
Journal for Research in Mathematics Education (JRME) (tł. z ang.
i opr. am. czasop. 1982 nr 13 --.) Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak.
Mat. t. 5: 1985 s. 203-214.
Kilpatrick Jeremy: Badania nad myśleniem matematycznym i uczeniem się
matematyki w Stanach Zjednoczonych. Tł. z ang. --. Rocz.
Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 5: 1985 s. 27-48.
Adda J.: Podejście ilościowe i jakościowe w dydaktyce matematyki.
Tł. z fr. --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5 Dydak. Mat. t. 7: 1987
s. 11-15.
Freudenthal H.: Co znaczą struktury naukowe i struktura nauki w rozwoju
poznawczym i w myśleniu. Tł z fr. --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5:
Dydak. Mat. t. 7: 1987 s. 27-42.
Hartig K.: O dowodach i dowodzeniu w nauczaniu matematyki. Kilka tez
i przykładów. Tł z ang. --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat.
t. 7: 1987 s. 77-94.
Varga T.: Nauczanie matematyki na Węgrzech -- dzisiaj.
Tł. z ang. --. Rocz. Pol. Tow.
Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 7: 1987 s. 143-152.
Weinzweig A. J.: Mikrokomputery w klasie. Tł. z ang.
Wala K., --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 7:
1987 s. 159-191.
Weinzweig A. J.: Mikrokomputery w klasie.
Tł. K. Wala, --. Matematyka 1986 nr 3 s. 147-156; Cz. 2:
Komputery w szkole.
Matematyka nr 4 s. 247-257.
Byers Victor, Ertwanger Stanley: Pamięć w rozumieniu matematyki.
Tł. z ang. --.
Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 10: 1989 s. 7-34.
Pellerey Michele: Wprowadzenie do tematu: Rola błędu w
uczeniu się matematyki. Tł. z fr. i ang. M. Klakla, H. Pieprzyk, --.
Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 10: 1989 s. 133-140.
Rouche N.: Problemy dotyczące błędów. Tł. z fr. Maciej
Klakla, --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 10: 1989 s.
133-163.
Belanger Maurice.: Błędy w rachunku arytmetycznym: badania i poglądy
amerykańskie na przestrzeni stulecia. Tł. z ang. Ciosek M. --.
Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 12: 1990 s. 55-77.
Bell Alan.: Systematyczne użycie konfliktu poznawczego w nauczaniu -- trzy
eksperymenty. Tł. z ang. --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat.
t. 13: 1992 s. 9-55
Pięćdziesięciolecie La Genese du Nombre chez l'Enfant Jeana Piageta
i Aliny Szemińskiej. Tł. z fr. --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5:
Dydak. Mat. t. 14: 1992 s. 146-148.
Wan Kang, Kilpatrick J.: Dydaktyczna transpozycja
wiedzy. Tł. z ang. --.
Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 14: 1992 s. 149-151.
Wittmann E.: Dydaktyka matematyki jako ,,design science".
Tł. z ang. --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 15:
1993 s. 103-116.
Malara N. A., Zadania Nicoliny A. Malary.
Tł. z ang. --. Naucz. i Mat. 1993 nr 6 s. 30-31.
Fletcher T., Bierz
lub zostaw. Tł.
z ang. --. Naucz. i Mat.
1994 nr 11
s. 18-21.
ICMI, Perspektywy nauczania geometrii w XXI wieku
Tł. z ang. --. Naucz. i Mat. 1995 nr 14 s. 2-3.
Movshovitz-Hadar N., Gerson Rosen.: Suma kątów w trójkącie.
Tł. z ang. --. Naucz. i Mat. 1995 nr 14 s. 8-10.
Unowocześnić nauczanie matematyki. Wybór i tł. z fr. --.
Dodatek nr 1 do Biuletynu APMEP nr 345,
Naucz. i Mat. 1996 nr 18 s. 2-4.
Bessot A.: Ramy teoretyczne dydaktyki matematyki we Francji.
Tł. z fr. Klakla M., Sierpińska A., --.
Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 18: 1996 s. 31-56.
Jo Boaler: Rola kontekstów na lekcji matematyki: czy ,,urealniają" one
matematykę? Tł. z ang. --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5:
Dydak. Mat. t. 18: 1996 s. 57-70.
Dumont M.: Parabole edukacyjne Marcela Dumonta.
Tł. z franc. --. Biuletyn AMPEP nr 332, 1982 r. Naucz. i Mat.
1998 nr 26 s. 27.
Stehlikova N.: Metody badawcze stosowane przez uczestników praskiego
seminarium z dydaktyki matematyki. Tł. z ang. --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5:
Dydak. Mat. t. 21: 1999 s. 85-95.
Howe R.: Znajomość i nauczanie matematyki elementarnej.
Tł. z ang. --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat.
t. 21: 1999 s. 97-109.
Dwunaste Studium ICMI: Perspektywy nauczania i uczenia się algebry.
Wprowadzenie do dyskusji. Biuletyn ICMI nr 48. Tł. z ang. --. Rocz. Pol. Tow.
Mat. Ser. 5: Dydak. Mat. t. 22: 2000 s. 199-207.
50 lat CIEAEM: Gdzie jesteśmy i dokąd zdążamy -- Manifest na Rok
Matematyki 2000. Tł. z ang. --. Rocz. Pol. Tow. Mat. Ser. 5: Dydak. Mat.
t. 22: 2000 s. 208-223.
Opracowała Maria Legutko
Przy pomocy translatora LaTeX2HTML v. 99.2beta8 (1.46) opracował Władysław Wilk