poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: Praktyka zawodowa
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY PSYCHO-PEDAGOGICZNE I DYDAKTYKA PRZEDMIOTOWA
Poprzedni dokument: Dydaktyka matematyki

Śródroczna praktyka przedmiotowo-metodyczna z matematyki

SEMESTR 5CELE NAUCZANIA

Zastosowanie poznanej teorii metodycznej, w szczególności odnoszącej się do kształtowanie pojęć matematycznych w żywym nauczaniu w szkole podstawowej i gimnazjum. Poznanie pracy wychowawcy oraz praktycznych aspektów pracy nauczyciela matematyki.

SEMESTR 5TREŚCI NAUCZANIA

  1. Przygotowanie nauczyciela do lekcji, konspekty lekcji do konkretnych tematów. Prowadzenie lekcji.
  2. Hospitacje lekcji przygotowanych, analiza lekcji pod względem merytorycznym, dydaktycznym i organizacyjnym.
  3. Prace pisemne z analizą lekcji, uzasadnieniem jej konstrukcji w teoriach dydaktycznych.
  4. Obserwacja indywidualna pracy jednego ucznia nad rozwiązaniem zadania matematycznego i sprawozdanie pisemne z analizą takiej obserwacji.
  5. Kontrola i ocena, ewaluacja osiągnięć ucznia w praktyce szkolnej.

SEMESTR 8CELE NAUCZANIA

Zastosowanie dydaktyki matematyki w praktyce szkolnej. Efektywność nauczania w szkole podstawowej i gimnazjum, diagnozowanie możliwości matematycznych ucznia w liceum. Praktyczne przygotowanie do pracy w liceum.

SEMESTR 8TREŚCI NAUCZANIA

  1. Przygotowanie nauczyciela do lekcji, konspekty lekcji do konkretnych tematów. Prowadzenie lekcji.
  2. Hospitacje lekcji przygotowanych, analiza lekcji pod względem merytorycznym, dydaktycznym i organizacyjnym.
  3. Prace pisemne z analizą lekcji, uzasadnieniem jej konstrukcji w teoriach dydaktycznych.
  4. Zastosowanie narzędzia badawczego do określonego celu, przeprowadzenie badań z uczniem lub klasą, sprawozdanie pisemne.
  5. Kontrola i ocena, ewaluacja osiągnięć ucznia w praktyce szkolnej.


poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: Praktyka zawodowa
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY PSYCHO-PEDAGOGICZNE I DYDAKTYKA PRZEDMIOTOWA
Poprzedni dokument: Dydaktyka matematyki

Instytut Matematyki Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 15.06.2003