- Zapoznanie z programem nauczania  informatyki w szkole
podstawowej i gimnazjum.
 
- Przygotowanie do właściwego doboru treści przy realizacji
konkretnych tematów lekcji z  informatyki.
 
- Omówienie praktyk z informatyki realizowanych w szkole
podstawoej lub gimnazjum.
 
- Poznanie zasad programowania w języku LOGO.
 
| SEMESTR 4 | TREŚCI NAUCZANIA | 
 
Tematy wykładów
- Omówienie zajęć praktycznych przygotowujących do pracy w szkole:
praktyka śródroczna i praktyka ciągła w szkole podstawowej.
 
- Informacja na temat przedmiotu ,,informatyka''  w szkole
podstawowej i gimnazjum: cel zajęć, warunki prowadzenia przedmiotu,
fromy prowadzenia zajęć.
 
- Omównie programu przedmiotu ,,informatyka'' w szkole podstawowej i
gimnazjum -- przegląd programów zatwierdzonych przez MEN.
 
- Przegląd podręczników proponowanych przy realizacji przedmiotu
,,informatyka''.
 
Tematy ćwiczeń
- Dyskusja nad realizacją  programu nauczania dla przedmiotu informatyka.
 
- Szczegółowe omawianie wybranych lekcji.
 
- Praktyczne ćwiczenia w programowaniu w języku LOGO.
 
| UWAGI O REALIZACJI PROGRAMU | 
 
Zajęcia -- ćwiczenia -- prowadzone są w trybie laboratoryjno --
konwersatoryjnym z czynnym udziałem studentów, którzy prezentują
wybrane lekcje i omawiają związane z  tematem probelmy. Studenci
opracowują także algorytmy w LOGO (znajomość języka LOGO jest
potrzebna do
nauczania w szkole podstawowej i gimnazjum).
- E. Gurbiel, G.Hardt-Olejniczak, E. Kołczyk, H. Krupicka,
M. M. Sysło, Informatyka, Poradnik dla nauczycieli, klasy IV-VI, WSiP
Warszawa 1999. 
 
- G. Koba, J. Bock, Informatyka, Podstawowe tematy,
Poradnik metodyczny WS PWN, Warszawa - Wrocław, 1999. 
 
- Z. Nowakowski, Dydaktyka informatyki, IV tom, Tytuł:
Informatyka bez tajemnic, MIKOM, Warszawa 1996. 
 
- S. Papert, Burza mózgów, PWN, Warszawa 1996. 
 
Instytut Matematyki Akademii
Pedagogicznej w Krakowie,
                15.06.2003