Nastepny dokument: | PRZEDMIOTY KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELSKIEGO |
Nadrzędny dokument: | PRZEDMIOTY PODSTAWOWE I PRZEDMIOTY KIERUNKOWE |
Poprzedni dokument: | Fizyka |
CELE NAUCZANIA |
Przedmiot ma na celu wstępne zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi programowania maszyn cyfrowych. Poznają oni teoretyczne aspekty związane z programowaniem (kombinatoryka, algorytmika, teoria grafów). W oparciu o tę wiedzę poznają później praktyczne zasady programowania w języku wysokiego poziomu. W trzeciej części zajęć studenci uczą się wykorzystania komputera w pracy matematyka.
ROK I | TREŚCI NAUCZANIA |
Algorytmy: od algorytmu do programu - problem i jego specyfikacja, pojęcie algorytmu, formy zapisu, przykłady, elementy analizy algorytmów.
Programowanie - język programowania wysokiego poziomu - program, moduł, procedura, instrukcje i deklaracje, dane, ich struktury i zasięg (globalność i lokalność danych), zasady programowania w wybranym języku.
ROK II | TREŚCI NAUCZANIA |
Elementy kombinatoryki i teorii grafów. Elementy kombinatoryki - permutacje, kombinacje, wariacje z powtórzeniami i bez powtórzeń. Elementy teorii grafów - definicje, podstawowe cechy i typy grafów, przykłady grafów o ciekawych własnościach.
ROK III | TREŚCI NAUCZANIA |
Przegląd narzędzi informatyki przydatnych w pracy matematyka: program do tworzenia konstrukcji geometrycznych (np. Cabri, Cindirella), matematyczne programy edukacyjne.
Elementy analizy numerycznej z przykładami metod rozwiązywania podstawowych zadań, pakiety matematyczne (np. Derive, Maxima lub Mathematica).
UWAGI O REALIZACJI |
Ćwiczenia odbywają się w pracowni komputerowej. Przyjmuje się, że studenci posiadają podstawowe umiejętności związane z obsługą komputera i typowych programów użytkowych, dlatego w ramach ćwiczeń poznają zaawansowane możliwości tych programów. Zaliczanie poszczególnych części przedmiotu odbywa się na podstawie indywidualnie wykonanych prac. Część pierwsza (wprowadzająca) kończy się egzaminem.
LITERATURA |
Nastepny dokument: | PRZEDMIOTY KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELSKIEGO |
Nadrzędny dokument: | PRZEDMIOTY PODSTAWOWE I PRZEDMIOTY KIERUNKOWE |
Poprzedni dokument: | Fizyka |