poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: Praktyka zawodowa
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELSKIEGO
Poprzedni dokument: Dydaktyka matematyki

Śródroczna praktyka przedmiotowo-metodyczna

CELE NAUCZANIA

Zastosowanie poznanej teorii metodycznej, w szczególności odnoszącej się do kształtowanie pojęć matematycznych w żywym nauczaniu w szkole podstawowej i gimnazjum. Poznanie pracy wychowawcy oraz praktycznych aspektów pracy nauczyciela matematyki.

ROK IIITREŚCI NAUCZANIA

  1. Przygotowanie nauczyciela do lekcji, konspekty lekcji do konkretnych tematów. Prowadzenie lekcji.
  2. Hospitacje lekcji przygotowanych, analiza lekcji pod względem merytorycznym, dydaktycznym i organizacyjnym.
  3. Prace pisemne z analizą lekcji, uzasadnieniem jej konstrukcji w teoriach dydaktycznych.
  4. Obserwacja indywidualna pracy jednego ucznia nad rozwiązaniem zadania matematycznego i sprawozdanie pisemne z analizą takiej obserwacji.
  5. Kontrola i ocena, ewaluacja osiągnięć ucznia w praktyce szkolnej.



Instytut Matematyki Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 1.06.2004