|            | |
| Nastepny dokument: | Lektorat języka angielskiego dla średnio zaawansowanych | 
| Nadrzędny dokument: | PRZEDMIOTY KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO | 
| Poprzedni dokument: | Etyka | 
| CELE NAUCZANIA | 
Wyposażenie studentów w wiedzę teoretyczną i operacyjną pozwalającą na rozumienie oraz tworzenie poprawnych, zróżnicowanych funkcjonalnie i gatunkowo tekstów.
| ROK I | TREŚCI NAUCZANIA | 
Wprowadzenie podstawowych pojęć związanych z kulturą języka (innowacja językowa, błąd językowy, norma językowa, kryteria oceny innowacji językowych).
Rozpoznawanie najczęstszych typów błędów językowych, mechanizmów ich powstawania oraz sposobów eliminowania.
Zróżnicowanie współczesnej polszczyzny (odmiana ustna a odmiana pisana; stylowe zróżnicowanie polszczyzny, oficjalność i nieoficjalność stylu potocznego). Zróżnicowanie współczesnej polszczyzny a zróżnicowanie normy językowej.
| LITERATURA | 
|            | |
| Nastepny dokument: | Lektorat języka angielskiego dla średnio zaawansowanych | 
| Nadrzędny dokument: | PRZEDMIOTY KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO | 
| Poprzedni dokument: | Etyka |