poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: Podstawy teoretyczne matematyki szkolnej
Nadrzędny dokument: Przedmioty
Poprzedni dokument: Dydaktyka matematyki

Praktyka przedmiotowo-metodyczna

CELE KSZTAŁCENIA
Zastosowanie poznanej wiedzy w nauczaniu matematyki na różnych poziomach kształcenia. Poznanie pracy wychowawcy klasowego oraz praktycznych aspektów pracy nauczyciela matematyki.

TREŚCI NAUCZANIA

  1. Przygotowanie nauczyciela do lekcji, scenariusze, konspekty, plany lekcji do konkretnych tematów. Prowadzenie lekcji.
  2. Hospitacje lekcji, sprawozdania z lekcji, analizy lekcji pod względem merytorycznym, dydaktycznym i organizacyjnym.
  3. Pisemne opracowania analiz lekcji.
  4. Obserwacja indywidualna pracy jednego ucznia nad rozwiązaniem zadania matematycznego i sprawozdanie pisemne z analizą takiej obserwacji.
  5. Kontrola i ocena, ewaluacja osiągnięć ucznia w praktyce szkolnej.



Instytut Matematyki Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 1.10.2005