poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: Organizacja i architektura komputerów
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY SPECJALIZACYJNE I SPECJALNOŚCIOWE (DLA SPECJALNOŚCI MATEMATYKA Z INFORMATYKĄ)
Poprzedni dokument: Programowanie wizualne

Systemy baz danych

CELE NAUCZANIA

Zapoznanie studentów z problematyką baz danych. Wykształcenie relacyjnego podejścia do problematyki gromadzenia i segregowania informacji. Nabycie umiejętności tworzenia prostych relacyjnych baz danych popularnych w środowiskach (Windows, Linux) oraz tworzenie zapytań.

ROK IITREŚCI NAUCZANIA

  1. Podstawowe pojęcia z zakresu baz danych: tabela, pola, rekord, zapytanie; zapoznanie się z działaniem bazy na przykładzie MS Access; struktury baz danych; model relacyjny; zgodność z rzeczywistością; diagramy związków encji; atrybuty encji (pola); postacie normalne; klucze; związki encji (relacje).
  2. Podstawy języka SQL i projektowanie aplikacji baz danych: typy danych; tworzenie i przeglądanie tabeli; modyfikowanie i usuwanie danych; zadania; operatory algebraiczne na zapytaniach.
  3. MS Access: tabele, relacje, kwerendy, formularze, raporty.
  4. Bazy danych w sieci: oprogramowanie serwera na przykładzie MySQL; architektura klient-serwer; zarządzanie bazą; uprawnienia administratora; uprawnienia użytkownika; dostęp do bazy przez HTTP; metoda POST; metoda GET; język PHP na stronach WWW, bazy rozproszone, przetwarzanie transakcyjne, bazy obiektowe.

LITERATURA
  1. L. Banachowski, Bazy danych - tworzenie aplikacji.
  2. M. Gruber, SQL.
  3. C. Hilton, J. Wills, PHP3 - internetowe aplikacje bazodanowe.
  4. Dokumentacja MS Access.


poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: Organizacja i architektura komputerów
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY SPECJALIZACYJNE I SPECJALNOŚCIOWE (DLA SPECJALNOŚCI MATEMATYKA Z INFORMATYKĄ)
Poprzedni dokument: Programowanie wizualne

Instytut Matematyki Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 1.10.2005