poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: Śródroczna praktyka przedmiotowo-metodyczna z informatyki
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY SPECJALIZACYJNE I SPECJALNOŚCIOWE (DLA SPECJALNOŚCI MATEMATYKA Z INFORMATYKĄ)
Poprzedni dokument: Inżynieria oprogramowania

Dydaktyka informatyki

CELE NAUCZANIA

  1. Zapoznanie z programami nauczania informatyki i technologii informacyjnej w szkole ponadgimnazjalnej.
  2. Przygotowanie do właściwego doboru treści przy realizacji konkretnych tematów lekcji z informatyki.

ROK ITREŚCI NAUCZANIA

  1. Dyskusja nad realizacją programu nauczania dla przedmiotu informatyka w szkole ponadgimnazjalnej.
  2. Dyskusja nad realizacją programu nauczania dla przedmiotu technologia informacyjna w szkole ponadgimnazjalnej.
  3. Omówienie przykładowego autorskiego programu nauczania informatyki w klasie licealnej o profilu informatycznym.
  4. Szczegółowe omówienie wybranych lekcji.
  5. Przykładowe lekcje (np. matematyki) wspomagane programem dydaktycznym.
  6. Omówienie praktyk z informatyki realizowanych w szkole ponadgimnazjalnej.

UWAGI O REALIZACJI
Zajęcia - ćwiczenia - prowadzone są w trybie laboratoryjno - konwersatoryjnym z czynnym udziałem studentów, którzy prezentują wybrane lekcje i omawiają związane z tematem problemy.

LITERATURA
  1. G. Koba, J. Bock, Informatyka, Podstawowe tematy, Poradnik metodyczny, WS PWN, Warszawa - Wrocław, 1999.
  2. Z. Nowakowski, Dydaktyka informatyki, IV tom, Tytuł: Informatyka bez tajemnic, MIKOM, Warszawa 1996.
  3. M. M. Sysło, Elementy informatyki, Poradnik metodyczny dla nauczyciela, PWN, Warszawa 1997.


poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: Śródroczna praktyka przedmiotowo-metodyczna z informatyki
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY SPECJALIZACYJNE I SPECJALNOŚCIOWE (DLA SPECJALNOŚCI MATEMATYKA Z INFORMATYKĄ)
Poprzedni dokument: Inżynieria oprogramowania

Instytut Matematyki Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 1.10.2005