poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: Sieci komputerowe
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY PODSTAWOWE I KIERUNKOWE Z INFORMATYKI
Poprzedni dokument: Programowanie obiektowe

Bazy danych

CELE NAUCZANIA

Zapoznanie studentów z budową i zasadami funkcjonowania baz danych, ze szczególnym uwzględnieniem relacyjnych baz danych. Nauczenie lub rozwinięcie umiejętności wykonywania niektórych czynności związanych z tworzeniem, modyfikacją i obsługą baz danych. Prezentacja przykładów wykorzystania relacyjnych baz danych w praktyce szkolnej.

ROK IIITREŚCI NAUCZANIA

  1. Definicja i typowe przykłady zastosowania baz danych.
  2. Podstawy technologii baz danych:
  3. Środowisko narzędziowe budowy systemu baz danych:
  4. Budowa baz danych:
  5. Wybrane zastosowania baz danych w informatyce i nauczaniu matematyki:

  1. S. Beynon-Davies, Systemy baz danych, WNT, Warszawa 2001.
  2. M. J. Hernader, Bazy danych dla zwykłych śmiertelników, Mikom, Warszawa 2000.
  3. M. Kopertowska,, Bazy danych (ECDL), wyd. 3, Mikon 2004.
  4. G. Lausen, G. Vossen, Obiektowe bazy danych, WNT, Warszawa 2002.
  5. B. Marklyn,, Relacyjne bazy danych, Helion 2002.
  6. Praca zbiorowa, dBase - następny krok, Praca w trybie konwersacyjnym, Komputerowa oficyna wydawnicza "Help", Warszawa 1993.
  7. Struzińska-Walczak, K. Walczak, Borland dBase IV. Programowanie SQL, Wydawnictwo Walczak & Walczak, Warsawa 1993.
  8. R. Waymare, R. Sawtetl, MS SQL I Serwer 2000, Helion 2000.
  9. K. Wierzchołowski, MySQL we współdziałaniu z PHP, Help 2004.

poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: Sieci komputerowe
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY PODSTAWOWE I KIERUNKOWE Z INFORMATYKI
Poprzedni dokument: Programowanie obiektowe
Instytut Matematyki Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 1.10.2005