Nastepny dokument: | Prawo o¶wiatowe |
Nadrzêdny dokument: | PRZEDMIOTY KSZTA£CENIA NAUCZYCIELSKIEGO |
Poprzedni dokument: | Psychologia |
CELE NAUCZANIA |
Zaznajomienie z podstawowymi pojêciami teoretycznymi oraz metodami badawczymi z zakresu fonetyki, akustyki i logopedii, dotycz±cymi g³osu i mowy d¼wiêkowej. Uzyskanie wiedzy o budowie aparatu g³osowego, zjawiskach fizjologicznych zwi±zanych z tworzeniem g³osu, jego emisj±, zaburzeniami, odbiorem i higien±. Opanowanie umiejêtno¶ci prawid³owego operowania g³osem, jego ustawienia, rozpoznawania i usuwania zaburzeñ oraz doboru metod usprawniania, w tym æwiczeñ fonacyjnych, artykulacyjnych i dykcyjnych. Praktyczne zastosowanie nabytych umiejêtno¶ci tworzenia, operowania g³osem oraz technik wymowy w pracy w³asnej nauczyciela oraz pracy nad prawid³ow± wymow± uczniów.
ROK II | TRE¦CI NAUCZANIA |
Podstawowe pojêcia teoretyczne dotycz±ce g³osu i mowy d¼wiêkowej, ich kszta³cenia oraz metod badawczych w ujêciu fonetyczno-akustycznym.
Podstawowe pojêcia teoretyczne dotycz±ce g³osu i mowy d¼wiêkowej, ich kszta³cenia oraz metod badawczych w ujêciu logopedycznym.
Budowa i funkcje aparatu g³osowego oraz zjawiska fizjologiczne zwi±zane z tworzeniem g³osu, jego emisj± i higien±.
Zaburzenia g³osu i mowy d¼wiêkowej w kontek¶cie ich tworzenia, emisji i odbioru.
Opanowanie umiejêtno¶ci prawid³owego operowania g³osem, jego ustawienia, odpoczynku oraz doboru technik wymowy.
Postêpowanie z problemami z g³osem. Metody usprawniania g³osu, æwiczenia fonacyjne, artykulacyjne i dykcyjne.
Praktyczne zastosowanie i sprawdzian nabytych umiejêtno¶ci tworzenia, operowania g³osem w pracy w³asnej nauczyciela oraz pracy nad prawid³ow± wymow± uczniów. Zapoznanie z dzia³aniem aparatury diagnostyczno-korekcyjnej do badania i terapii g³osu oraz mowy d¼wiêkowej- zajêcia laboratoryjne.
LITERATURA |
Pozycje 1-4 literatura podstawowa, 5-9 uzupe³niaj±ca.
Nastepny dokument: | Prawo o¶wiatowe |
Nadrzêdny dokument: | PRZEDMIOTY KSZTA£CENIA NAUCZYCIELSKIEGO |
Poprzedni dokument: | Psychologia |