poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: Proseminarium z metod rozwiązywania zadań matematycznych
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELSKIEGO
Poprzedni dokument: Prawo oświatowe

Etyka

SEMESTR 2TREŚCI NAUCZANIA

Studium etyki należącej do najstarszych dziedzin wiedzy ludzkiej obok celów poznawczych realizuje cele kształcące i wychowawcze. Osiągane są one poprzez ukazanie ważności etycznych systemów normatywnych w konfrontacji z wynikami badań etyki opisowej prowadzonych w poszczególnych grupach społecznych, w tym zawodowych. Ukazanie wielości stanowisk teoretycznych winno służyć wykształceniu szerszego spojrzenia na motywy i cele konkretnych, praktycznych działań postępowania i zachowania współczesnego człowieka. Poszczególne systemy normatywne w etyce traktowane są na zajęciach komplementarnie, w sposób który ukazuje potrzebę wypracowania zasad etyki uniwersalnej i wartości ogólnoludzkich. Zajęcia podzielone są na dwie części: historyczną i systematyczną. W pierwszej studenci zapoznają się z zarysem dziejów etyki. W drugiej podejmowane są zagadnienia szczegółowe, np. etyka a edukacja, moralność a polityka, moralność a prawo, problem godności i odpowiedzialności i inne.

LITERATURA
  1. A. MacIntyre, Krótka historia etyki.
  2. A. Singer (red.), Przewodnik po etyce.
  3. V. J. Bourke, Historia etyki.


poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: Proseminarium z metod rozwiązywania zadań matematycznych
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELSKIEGO
Poprzedni dokument: Prawo oświatowe

Instytut Matematyki Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 28.09.2006