Zastosowanie poznanej teorii metodycznej, w szczególności
odnoszącej się do kształtowania pojęć matematycznych w nauczaniu w
szkole podstawowej i gimnazjum. Praktyczne wykorzystanie poznanych
metod nauczania elementów informatyki w szkole. Poznanie pracy
wychowawcy oraz praktycznych aspektów pracy nauczyciela matematyki
i nauczyciela informatyki. Tworzenie ,,wyprawki" do pracy w szkole
(m.in. wzorcowe konspekty, analizy lekcji).
SEMESTR 5 | TREŚCI NAUCZANIA |
- Przygotowanie nauczyciela do lekcji, konspekty lekcji do
konkretnych tematów. Prowadzenie lekcji.
- Hospitacje lekcji
prowadzonych przez nauczyciela - opiekuna praktyki oraz lekcji
przygotowanych przez studentów; analiza lekcji pod względem
merytorycznym, dydaktycznym i organizacyjnym.
- Analiza
lekcji, zawierająca uzasadnienie jej konstrukcji w teoriach
dydaktycznych.
- Obserwacja indywidualna pracy jednego ucznia
nad rozwiązaniem zadania matematycznego i sprawozdanie pisemne z
analizą takiej obserwacji w trakcie praktyki matematycznej oraz
analiza pracy uczniów z konkretnym zadaniem ze szczególnym
uwzględnieniem znajomości obsługi komputera oraz zrozumienia
wykonywanych poleceń w trakcie praktyki informatycznej.
- Kontrola i ocena, ewaluacja osiągnięć ucznia w praktyce szkolnej.
Zaliczenie praktyki śródrocznej z oceną w skali obowiązującej w AP
wystawia opiekun grupy studentów z ramienia Uczelni, w
porozumieniu z nauczycielem ćwiczeniowym.
Instytut Matematyki Akademii
Pedagogicznej w Krakowie,
28.09.2006