poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: PRACA MAGISTERSKA ORAZ EGZAMIN MAGISTERSKI
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY PODSTAWOWE I PRZEDMIOTY KIERUNKOWE
Poprzedni dokument: Informatyka

Fizyka

CELE NAUCZANIA

Celem nauczania tego przedmiotu jest uświadomienie studentom roli matematyki w fizyce i jej rozwoju a także wpływu fizyki na rozwój niektórych działów matematyki.

Zakłada się przy tym, że student w ramach studiów zawodowych na specjalizacji nauczycielskiej zaliczył 60 godzin fizyki klasycznej.

ROK ITREŚCI NAUCZANIA

Rozwój modeli matematycznych w fizyce i rola eksperymentu w ich weryfikacji, elementy teorii względności i wynikające z niej efekty relatywistyczne, eksperymentalne podstawy oraz główne postulaty mechaniki kwantowej i jej aparat matematyczny, zakres stosowalności teorii fizycznych; fizyka klasyczna jako przybliżenie mechaniki relatywistycznej i kwantowej, warsztat teoretyczny i doświadczalny współczesnego fizyka.

LITERATURA
  1. C. Kittel, W. D. Knight, M.A.Ruderman, Mechanika.
  2. E. H. Wichmann, Fizyka kwantowa.
  3. R. Eisberg, R. Resnick, Fizyka kwantowa.


poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: PRACA MAGISTERSKA ORAZ EGZAMIN MAGISTERSKI
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY PODSTAWOWE I PRZEDMIOTY KIERUNKOWE
Poprzedni dokument: Informatyka

Instytut Matematyki Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 28.09.2006