Nastepny dokument: | Pedagogika |
Nadrzędny dokument: | PRZEDMIOTY KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELSKIEGO |
Poprzedni dokument: | PRZEDMIOTY KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELSKIEGO |
CELE NAUCZANIA |
ROK I | TREŚCI NAUCZANIA |
Główne nurty współczesnej myśli psychologicznej i wynikające z nich spojrzenia na rzeczywistość szkolną ucznia urt behawiorystyczny, psychodynamiczny, poznawczy, fenomenologiczno-egzystencjalny/. Pojęcie rozwoju, czynniki rozwoju i jego wyznaczniki. Pojęcie stadialności rozwoju. Zadania edukacyjne w poszczególnych stadiach rozwoju człowieka. Techniki poznawania ucznia - ich możliwości i ograniczenia. Sylwetka psychologiczna dziecka w młodszym i starszym wieku szkolnym oraz w okresie dorastania i młodzieńczym. Proces uczenia się i nauczania oraz jego rozmaite psychologiczne uwarunkowania tkwiące w uczniu, nauczycielu i sytuacji uczenia się. Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym /inteligencja, temperament, styl poznawczy i styl działania, osobowość ze szczególnym podkreśleniem znaczenia obrazu samego siebie oraz nietypowym/ uczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju - zwłaszcza uzdolnieni matematycznie oraz o ograniczonych możliwościach uczenia się, w tym mający problemy z matematyką/. Projektowanie działań edukacyjnych w kontekście specjalnych potrzeb edukacyjnych ucznia.
LITERATURA |
Nastepny dokument: | Pedagogika |
Nadrzędny dokument: | PRZEDMIOTY KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELSKIEGO |
Poprzedni dokument: | PRZEDMIOTY KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELSKIEGO |