Nastepny dokument: | PRZEDMIOTY SPECJALIZACYJNE I SPECJALNOŚCIOWE |
Nadrzędny dokument: | PRZEDMIOTY PODSTAWOWE I PRZEDMIOTY KIERUNKOWE |
Poprzedni dokument: | Proseminarium przeglądowe |
CELE NAUCZANIA |
Celem nauczania tego przedmiotu jest uświadomienie studentom roli matematyki w fizyce i jej rozwoju a także wpływu fizyki na rozwój niektórych działów matematyki.
Zakłada się przy tym, że student w ramach studiów zawodowych na specjalizacji nauczycielskiej zaliczył 60 godzin fizyki klasycznej.
ROK I | TREŚCI NAUCZANIA |
Rozwój modeli matematycznych w fizyce i rola eksperymentu w ich weryfikacji, elementy teorii względności i wynikające z niej efekty relatywistyczne, eksperymentalne podstawy oraz główne postulaty mechaniki kwantowej i jej aparat matematyczny, zakres stosowalności teorii fizycznych; fizyka klasyczna jako przybliżenie mechaniki relatywistycznej i kwantowej, warsztat teoretyczny i doświadczalny współczesnego fizyka.
LITERATURA |
Nastepny dokument: | PRZEDMIOTY SPECJALIZACYJNE I SPECJALNOŚCIOWE |
Nadrzędny dokument: | PRZEDMIOTY PODSTAWOWE I PRZEDMIOTY KIERUNKOWE |
Poprzedni dokument: | Proseminarium przeglądowe |