Nastepny dokument: | Proseminarium z metod rozwiązywania zadań matematycznych |
Nadrzędny dokument: | PRZEDMIOTY KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELSKIEGO |
Poprzedni dokument: | Prawo oświatowe |
ROK I | TREŚCI NAUCZANIA |
Studium etyki należącej do najstarszych dziedzin wiedzy ludzkiej obok celów poznawczych realizuje cele kształcące i wychowawcze. Osiągane są one poprzez ukazanie ważności etycznych systemów normatywnych w konfrontacji z wynikami badań etyki opisowej prowadzonych w poszczególnych grupach społecznych, w tym zawodowych. Ukazanie wielości stanowisk teoretycznych winno służyć wykształceniu szerszego spojrzenia na motywy i cele konkretnych, praktycznych działań postępowania i zachowania współczesnego człowieka. Poszczególne systemy normatywne w etyce traktowane są na zajęciach komplementarnie, w sposób który ukazuje potrzebę wypracowania zasad etyki uniwersalnej i wartości ogólnoludzkich. Zajęcia podzielone są na dwie części: historyczną i systematyczną. W pierwszej studenci zapoznają się z zarysem dziejów etyki. W drugiej podejmowane są zagadnienia szczegółowe, np. etyka a edukacja, moralność a polityka, moralność a prawo, problem godności i odpowiedzialności i inne.
LITERATURA |
Nastepny dokument: | Proseminarium z metod rozwiązywania zadań matematycznych |
Nadrzędny dokument: | PRZEDMIOTY KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELSKIEGO |
Poprzedni dokument: | Prawo oświatowe |