poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: PRZEDMIOTY SPCJALIZACYJNE I SPECJALNOŚCIOWE Z REWALIDACJI
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY PODSTAWOWE I PRZEDMIOTY KIERUNKOWE Z MATEMATYKI
Poprzedni dokument: Seminarium dyplomowe

Technologia informacyjna

CELE NAUCZANIA

Celem nauczania tego przedmiotu jest z jednej strony zapoznanie studentów z różnego rodzaju środkami dydaktycznymi i programami komputerowymi, wyrobienie u nich sprawności i pewności w posługiwaniu się tymi środkami i programami, z drugiej pokazanie roli współczesnych środków dydaktycznych w procesie nauczania i uczenia się matematyki. W wyniku realizacji zaproponowanych treści student powinien:

ROK IIITREŚCI NAUCZANIA

  1. Zastosowanie kalkulatorów, kalkulatorów graficznych, komputerów, Internetu w procesie kształcenia pojęć matematycznych oraz ich rola w przezwyciężaniu trudności występujących w tradycyjnym nauczaniu matematyki podczas kształtowania pojęć.
  2. Zastosowanie kalkulatorów graficznych, komputerów, magnetofonu, videoscenek Internetu w rozwiązywaniu zadań matematycznych. Rola tych środków w przezwyciężaniu typowych trudności towarzyszących uczniowi w trakcie rozwiązywania zadań i problemów.
  3. Zastosowanie kalkulatorów, kalkulatorów graficznych, Internetu w prowadzeniu rozumowań matematycznych.
  4. Rola komputera i kalkulatora w procesie kształtowania języka matematycznego.
  5. Rola komputera i kalkulatora w procesie czytania tekstu matematycznego.

UWAGI O REALIZACJI

Zajęcia prowadzone będą w postaci wykładu w sali wykładowej wyposażonej w jeden komputer z rzutnikiem oraz w formie warsztatów w pracowni dydaktycznej wyposażonej w zestawy różnorodnych kalkulatorów, kalkulatorów graficznych, zestaw komputerów do pracy indywidualnej z możliwością korzystania z Internetu, komputer nauczycielski z możliwością demonstrowania obrazu na ekranie, na przykład za pomocą rzutnika. Studenci pracować będą w zespołach 2-3 osobowych przy specjalnych stanowiskach wyposażonych w komputer, kalkulatory i zestaw odpowiedniej literatury oraz materiałów specjalnie przygotowanych na zajęcia.

  1. D. Gaul, Elektroniczne sprawdziany z matematyki dla gimnazjum, Wydawnictwo "Dla szkoły", Bielsko-Biała, 1999.
  2. Dydaktyczne programy komputerowe i programy kalkulatorowe, Przewodniki do nauczania matematyki z elementami informatyki w gimnazjum oraz do nauczania matematyki z wykorzystaniem kalkulatorów graficznych i komputera, Wydawnictwo "Dla szkoły", Wilkowice, 1999-2004.
  3. H. Kąkol (red.), Matematyka i komputery, SNM, Bielsko-Biała, 1999.
  4. H. Kąkol (red.),, Matematyka z elementami informatyki w gimnazjum, klasa 1, 2 i 3, Wydawnictwo "Dla szkoły", Wilkowice, 2000-2003.
  5. H. Kąkol (red.), Matematyka w gimnazjum z kalkulatorem graficznym i komputerem, klasa 1, 2 i 3, Wydawnictwo "Dla szkoły", Wilkowice, 2002-2004.
  6. Matematyka (czasopismo dla nauczycieli). Matematyka i Komputery (czasopismo dla nauczycieli). Nauczyciele i Matematyka (czasopismo dla nauczycieli).
  7. W. Pająk, Analiza problemów otwartych wspomaganych Cabri, Wydawnictwo "Dla szkoły", Wilkowice, 1999.


poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: PRZEDMIOTY SPCJALIZACYJNE I SPECJALNOŚCIOWE Z REWALIDACJI
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY PODSTAWOWE I PRZEDMIOTY KIERUNKOWE Z MATEMATYKI
Poprzedni dokument: Seminarium dyplomowe

Instytut Matematyki Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 28.09.2006