Programowanie obiektowe

TREŚCI NAUCZANIA

Przypomnienie podstawowych elementów języka programowania Pascal, z uwzględnieniem ich rozszerzeń w dialektach Delphi: deklaracje zmiennych, instrukcje sterujące wykonaniem programu, operatory arytmetyczne, logiczne, tablice, wskaźniki, operacje na wskaźnikach, definicja i deklaracja funkcji, przekazywanie argumentów funkcji, zmienne globalne, lokalne).

Rozszerzenia obiektowe w Delphi: klasy, obiekty, dostęp do składowych obiektu, metody składowe klasy. Przykłady opisu rzeczywistości w oparciu o programowanie obiektowe. Przegląd podstawowych klas obiektów zdefiniowanych w środowisku Delphi. Ich wykorzystanie w aplikacjach systemu Windows.

Środowisko Delphi, tworzenie aplikacji wykorzystujących standardowe klasy obiektów.

Uruchamianie i testowanie programów. Definiowanie funkcji, procedur, wykorzystanie dynamicznych struktur danych. Grafika, animacja, operacje na obrazach z wykorzystaniem typowych klas zdefiniowanych w Delphi.

LITERATURA
  1. A. Snarska, Delphi od 3 do 7, Mikom 2004.
  2. M. Cantu, Delphi 7, Mikom 2004.
  3. R. Sephens, Algorytmy i struktury danych z przykładami w Delphi, Helion 2000.
  4. A. Boduch, Delphi 7. Kompendium programisty, Helion 2003.
  5. A. Grażyński, Z. Zarzycki, Delphi 7 dla każdego, Helion 2003.
Instytut Matematyki Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 4.01.2008 (ostatnia modyfikacja: 6.03.2008)