Praktyka zawodowa pedagogiczna w gimnazjum z zakresu matematyki i zajęć opiekuńczo-wychowawczych

TREŚCI NAUCZANIA

Praca szkoły i jej dokumentacja, praca wychowawcy klasowego, zespołów przedmiotowych i rad pedagogicznych. Praca kółek zainteresowań, rodzaje opieki nad uczniami słabymi i uzdolnionymi, pracownie przedmiotowe, działalność biblioteki i współpraca z rodzicami. Prowadzenie dokumentacji związanej z nauczaniem i wychowaniem w klasie szkolnej. Pisemne projektowanie rozwiązań merytoryczno-dydaktycznych (scenariuszy i konspektów) na poziomie gimnazjum, z uwzględnieniem różnych koncepcji nauczania matematyki. Zastosowanie poznanej teorii dydaktycznej, w szczególności odnoszącej się do kształtowania pojęć matematycznych i rozwiązywania zadań w nauczaniu w gimnazjum. Praktyczne wykorzystanie poznanych metod nauczania matematyki. Kompetencje związane z przygotowywaniem nauczyciela do lekcji matematyki na poziomie gimnazjum, w tym:

Specyficzne umiejętności studenta związane z praktycznym prowadzeniem lekcji, a w szczególności z:
Instytut Matematyki Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 4.01.2008