Treści nauczania dotyczą: organizacji kształcenia oraz organizacji
procesu wychowawczo-dydaktyczno-terapeutycznego placówek dla
uczniów głębiej upośledzonych umysłowo, metod oraz form nauczania
i terapii. Realizacja przedmiotu uwzględnia współczesne tendencje
w zakresie opieki i kształcenia uczniów z głębszym upośledzeniem
umysłowym. Efektem uczestnictwa w zajęciach jest praktyczne
zdobycie umiejętności planowania, organizacji i prowadzenia zajęć
edukacyjno-terapeutycznych na dowolnym etapie edukacji uczniów
głębiej upośledzonych umysłowo. (Zajęcia odbywają się w szkole
podstawowej oraz gimnazjum dla uczniów głębiej upośledzonych
umysłowo lub w szkole specjalnej przysposabiającej do pracy).
- J. Garda-Łukaszewska, T. Szperkowski, Współtworzenie,
zajęcia plastyczne z osobami upośledzonymi umysłowo, WSiP,
Warszawa 1997.
- B. Janosz, Zajęcia muzyczno -
rytmiczne w szkole życia, WSiP, Warszawa 1993.
- J.
Kielin (red.), Rozwój daje radość, Gdańskie Towarzystwo
Psychologiczne, Gdańsk 1999.
- J. Pilecki
(red.), Usprawnianie, wychowanie i nauczanie osób z głębszym
upośledzeniem umysłowym, Wydawnictwo Naukowe AP, Kraków 2002.
- M. Piszczek (red.), Przewodnik metodyczny dla
nauczycieli uczniów ze znacznym i umiarkowanym upośledzeniem
umysłowym, cz. I i II, CMPPP MEN, Warszawa 2002.
- I.
Polkowska, Praca rewalidacyjna z dzieckiem upośledzonym umysłowo w
szkole życia, WSiP, Warszawa 1999.
Instytut Matematyki Akademii
Pedagogicznej w Krakowie,
6.10.2008 (ostatnia modyfikacja: 6.11.2008)