poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: Wybrane zastosowania informatyki
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY SPECJALNOŚCIOWE (DLA SPECJALNOŚCI MATEMATYKA Z INFORMATYKĄ)
Poprzedni dokument: Pracownia informatyczna

Systemy baz danych

CELE NAUCZANIA

Zapoznanie studentów z problematyką baz danych. Wykształcenie relacyjnego podejścia do problematyki gromadzenia i segregowania informacji. Nabycie umiejętności tworzenia prostych relacyjnych baz danych popularnych w środowiskach (Windows, Linux) oraz tworzenie zapytań.

SEMESTR 9TREŚCI NAUCZANIA

  1. Podstawowe pojęcia z zakresu baz danych: tabela, pola, rekord, zapytanie; zapoznanie się z działaniem bazy na przykładzie MS Access; model relacyjny; zgodność z rzeczywistością; diagramy związków encji; atrybuty encji (pola); postacie normalne; klucz; związki encji (relacje); jeden-do-jeden; jeden-do-wielu; przykład dobrego schematu relacyjnego; przykład złego schematu relacyjnego.
  2. Podstawy języka SQL: typy danych; tworzenie i przeglądanie tabeli; modyfikowanie i usuwanie danych; zadania; operatory algebraiczne na zapytaniach.
  3. MS Access: tabele, relacje, kwerendy, formularze, raporty,
  4. Bazy danych w sieci: oprogramowanie serwera na przykładzie MySQL; dostęp do bazy z terminala tekstowego; zarządzanie bazą; uprawnienia administratora; uprawnienia użytkownika; tworzenie zapytań; dostęp do bazy przez HTTP; metoda POST; metoda GET; język PHP na stronach WWW.

LITERATURA
  1. L. Banachowski, Bazy danych -- tworzenie aplikacji.
  2. M. Gruber, SQL.
  3. C. Hilton, J. Wills, PHP3 -- internetowe aplikacje bazodanowe.
  4. Dokumnetacja MS Access.
Oraz w Internecie:
    []
  1. http:www.php.pl
  2. []
  3. http:www.wsp.krakow.pl/papers/dod_cgi/


poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: Wybrane zastosowania informatyki
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY SPECJALNOŚCIOWE (DLA SPECJALNOŚCI MATEMATYKA Z INFORMATYKĄ)
Poprzedni dokument: Pracownia informatyczna

Instytut Matematyki Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 15.01.2002