| |
| Nastepny dokument: | Geometria | 
| Nadrzędny dokument: | PRZEDMIOTY KIERUNKOWE | 
| Poprzedni dokument: | PRZEDMIOTY KIERUNKOWE | 
| CELE NAUCZANIA | 
Poznanie przez studentów pojęć i twierdzeń bezpośrednio związanych z materiałem nauczania szkoły podstawowej w różnych ujęciach (figury elementarne i ich własności, matematyczne sposoby przedstawiania figur przestrzennych na rysunku płaskim, przekształcenia, ich własności i zastosowania w dowodach i konstrukcjach, konstrukcje na płaszczyźnie, najważniejsze fakty z historii geometrii). Oswajanie się studentów z tworzeniem, opisywaniem, definiowaniem i uogólnianiem pojęć; wykrywaniem, sprawdzaniem, dowodzeniem i uogólnianiem twierdzeń.
| SEMESTR 1 | TREŚCI NAUCZANIA | 
Przekształcenia izometryczne na płaszczyźnie i w przestrzeni, ich generowanie symetriami. Figury przystające, cechy przystawania. Podobieństwa jako odwzorowania zachowujące stosunek długości odcinków. Figury podobne i ich własności. Rozkład podobieństwa na jednokładność i izometrię. Inwersja względem okręgu i jej własności. Potęga punktu względem okręgu. Prosta potęgowa. Wielościany i bryły.
| SEMESTR 2 | TREŚCI NAUCZANIA | 
Przedstawianie figur przestrzennych na płaszczyźnie. Rzut równoległy. Diagram Schlegela. Siatka wielościanu. Wielościany foremne. Twierdzenie Eulera. Powierzchnie jednostronne.
| LITERATURA | 
 
  
  
   | |
| Nastepny dokument: | Geometria | 
| Nadrzędny dokument: | PRZEDMIOTY KIERUNKOWE | 
| Poprzedni dokument: | PRZEDMIOTY KIERUNKOWE |