Nastepny dokument: | Seminarium dyplomowe |
Nadrzędny dokument: | PRZEDMIOTY PODSTAWOWE I PRZEDMIOTY KIERUNKOWE Z MATEMATYKI |
Poprzedni dokument: | Rachunek prawdopodobieństwa |
CELE NAUCZANIA |
Celem nauczania fizyki na studiach zawodowych o specjalizacji nauczycielskiej jest przede wszystkim umożliwienie przyszłemu nauczycielowi matematyki świadomą i kompetentną współpracę dydaktyczną z nauczycielem fizyki w zakresie korelacji treści programowych tych dwóch przedmiotów na poziomie gimnazjum. Znajomość fizyki klasycznej i jej podstawowego aparatu matematycznego powinna dać nauczycielowi matematyki możliwość zarówno wzbogacenia warsztatu dydaktycznego poprzez wykorzystywanie treści fizycznych podczas zajęć z matematyki, jak i szansę łagodzenia trudności matematycznych pojawiających się często na lekcjach fizyki na poziomie gimnazjum.
Uzupełniające wykład zajęcia laboratoryjne powinny uświadomić studentom rolę eksperymentu w rozwiązywaniu prostych, szkolnych problemów fizycznych w zakresie omawianej na wykładzie tematyki.
ROK II | TREŚCI NAUCZANIA |
LITERATURA |
Nastepny dokument: | Seminarium dyplomowe |
Nadrzędny dokument: | PRZEDMIOTY PODSTAWOWE I PRZEDMIOTY KIERUNKOWE Z MATEMATYKI |
Poprzedni dokument: | Rachunek prawdopodobieństwa |