poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: Oligofrenopedagogika
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY SPCJALIZACYJNE I SPECJALNOŚCIOWE Z REWALIDACJI
Poprzedni dokument: Psychologia dziecka niepełnosprawnego

Pedagogika specjalna

CELE NAUCZANIA
  1. Wyposażenie studentów w wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej.
  2. Ukazanie podstawowych problemów rehabilitacji osób niepełnosprawnych.
  3. Nakreślenie podstawowych zagadnień dotyczących resocjalizacji osób niedostosowanych społecznie.

ROK IITREŚCI NAUCZANIA
  1. Pedagogika specjalna w perspektywie nowych humanistycznych i edukacyjnych wyzwań.
  2. Społeczno-kulturowe przemiany w postrzeganiu zjawiska niepełnosprawności, jego diagnozowania, terapii i prewencji w odniesieniu do:
  3. Organizacja procesu rewalidacji dzieci, młodzieży i dorosłych niepełnosprawnych.
  4. Profilaktyka i resocjalizacja nieletnich.
  5. Edukacja integracyjna.

LITERATURA
  1. J. Doroszewska, Pedagogika specjalna, t.I i II, PWN, Warszawa 1981.
  2. W. Dykcik, Pedagogika specjalna, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2003.
  3. Z. Gajdzica, J. Wyczesany, Edukacja i wsparcie społeczne osób niepełnosprawnych w wybranych krajach europejskich, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2005.
  4. J. Wyczesany, Pedagogika upośledzonych umysłowo, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2005.
  5. Czasopisma: Szkoła Specjalna, Integracja.

poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: Oligofrenopedagogika
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY SPCJALIZACYJNE I SPECJALNOŚCIOWE Z REWALIDACJI
Poprzedni dokument: Psychologia dziecka niepełnosprawnego
Instytut Matematyki Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 28.09.2006