Teoretyczne i praktyczne przygotowanie studentów do nauczania
matematyki w klasach IV-VI szkoły podstawowej, gimnazjum, a w tym:
- Metodyczne przygotowanie do nauczania matematyki zgodnie z
głównymi aktualnie funkcjonującymi programami nauczania, z
wykorzystaniem różnych kompletów podręczników i środków
wspomagających.
- Wprowadzenie w problematykę uzasadnionego
teoretycznie i praktycznie wyboru koncepcji nauczania, w tym
programów nauczania i materiałów dydaktycznych. Wyposażenie w
wiedzę i umiejętności pozwalające na samodzielne planowanie
procesu dydaktycznego i kierowanie nim.
ROK II-III | TREŚCI NAUCZANIA |
Treści nauczania obejmujące teorie nauczania i uczenia się
matematyki (T), praktykę nauczania matematyki (P) i szczegółowe
propozycje dydaktyczne (S).
- T 1.
- Miejsce i rola dydaktyki matematyki wśród przedmiotów
kierunkowych na studiach nauczycielskich.
- T 2.
- Cele
edukacji przedmiotowej: cele nauczania matematyki; poziomy celów.
- T 3.
- Struktura wiedzy przedmiotowej: budowa teorii
matematycznej - pojęcia, fakty, dedukcja.
- T 4.
- Zadania
matematyczne i ich rozwiązywanie - typy zadań, cele dydaktyczne
zadań; strategie heurystyczne, metody i etapy rozwiązywania (wg.
G. Polya); dobór zadań do realizacji celów lekcji.
- P 5.
- Planowanie pracy dydaktycznej: przygotowanie nauczyciela do
lekcji, budowa lekcji; konspekt; cele lekcji, metody nauczania,
formy pracy na lekcji matematyki; środki dydaktyczne; ocena
ucznia; indywidualizacja nauczania.
- P 6.
- Poziomy
kształcenia z uwzględnieniem korelacji międzyprzedmiotowych. Typy
i struktury programów nauczania, zasady ich tworzenia.
- S 7.
- Rozwijanie umiejętności operowania zdobytą wiedzą:
- --
- liczby i działania w nauczaniu matematyki;
- --
- figury geometryczne (płaskie i przestrzenne) w nauczaniu
matematyki;
- --
- funkcje liczbowe, tabele, wzory, wykresy;
- --
- podobieństwa i różnice między arytmetyką i algebrą;
własności działań a operacje algebraiczne.
- T 8.
- Metody kształtowania różnorodnych kompetencji w
powiązaniu z potrzebami życia codziennego - koncepcje
realistyczna i inne koncepcje nauczania matematyki (np.
mechanistyczna, strukturalistyczna, empirystyczna).
- T 9.
- Czynnościowe nauczanie matematyki w sensie Z. Krygowskiej;
nauczanie problemowe.
- TP 10.
- Ewaluacja pracy nauczyciela.
Ewaluacja osiągnięć uczniów.
- TP 11.
- Metodyka nauczania w
ujęciu prakseologicznym - skuteczność w planowaniu, realizacji,
organizowaniu i ocenie procesów dydaktycznych. Trudności i
niepowodzenia w uczeniu się matematyki; wykrywanie przyczyn,
przeciwdziałanie i zapobieganie. Błąd: przyczyny, typy,
konsekwencje dydaktyczne; konflikt poznawczy. Diagnozowanie
możliwości ucznia, konstruowanie narzędzi badawczych, analiza
wyników badań, sprawozdania. Klasy integracyjne i zespoły
wyrównawcze.
- P 12.
- Organizacja procesu nauczania i uczenia
się z wykorzystaniem technologii informacyjnych i komunikacyjnych
oraz środków multimedialnych stosowanych w nauczaniu matematyki.
- P 13.
- Planowanie pracy dydaktycznej: motywacja i
aktywizacja uczniów; środki dydaktyczne w procesie
nauczania-uczenia się matematyki; komunikacja między uczniami oraz
między nauczycielem i uczniem na lekcjach matematyki.
- S 14.
- Rozwijanie umiejętności operowania zdobytą wiedzą:
- --
- długość, pole, objętość i miara kąta na różnych
poziomach nauczania;
- --
- translacja, obrót, symetrie,
jednokładność i podobieństwo figur, rzuty figur przestrzennych na
płaszczyznę;
- --
- geometria przestrzenna, kształcenie
wyobraźni przestrzennej.
Dobór tematów na wykłady i ćwiczenia, spośród kategorii (T), (P) i
(S), jest w gestii prowadzącego przedmiot. Tematy grup (S) na roku
drugim realizowane są w ramach przedmiotu Pracownia Dydaktyki
Matematyki.
LITERATURA | WYBRANE PRACE PROF. A. Z. KRYGOWSKIEJ |
- Zarys dydaktyki matematyki, cz. 1,2,3, WSiP,
Warszawa 1977.
- Główne problemy i kierunki badań
współczesnej dydaktyki matematyki, Dydaktyka Matematyki 1(1982),
7-60. [*]
- Koncepcje powszechnego
matematycznego kształcenia w reformach programów szkolnych z lat
1960-1980, WN WSP, Kraków 1984 (seria Prace Monograficzne nr
46).
- Elementy aktywności matematycznej, które
powinny odgrywać znaczącą rolę w matematyce dla wszystkich,
Dydaktyka Matematyki 6(1986), 25-41. [*]
- Kształcenie aktywności matematycznych uczniów i rola problemów w
tym kształceniu, w: Modernizacja kształcenia matematycznego i jej
wpływ na rozwój dydaktyki matematyki. Wybór artykułów
A. Z. Krygowskiej z lat 1958-1972, red. G. Treliński,
H. Siwek, WN WSP, Kraków, 1985, 71-99.
- O
zadaniach matematycznych rozwiązywanych w szkole, Matematyka
4(1972). [*]
- (z M. Ciosek, S. Turnau) Strategie
rozwiązywania zadań matematycznych jako problem dydaktyki
matematyki, Wyż. Szkoła Ped. Kraków Rocznik Nauk.-Dydakt. 54
Prace z Dydaktyki Matematyki 1(1974), 5-41.
- (z
S. Kulczycki, S. Straszewicz) Nauczanie geometrii w klasach
licealnych szkoły ogólnokształcącej, PZWS, Warszawa 1954.
- Jak uczyć dowodzenia twierdzeń, Matematyka 5(1972),
264-275. [*]
- Wieże z Hanoi, Matematyka
3(1974), 172-181.
- O poprawne rozumienie
przez uczniów symbolu literowego w nauce algebry w szkole,
Matematyka 4(1955), 21-32. [*]
- O
niebezpieczeństwach formalizmu w nauczaniu algebry w szkole,
Matematyka 4(1956), 15-26. [*]
- Przyczyny
trudności i niepowodzeń uczniów w matematyce, Matematyka 4(1975),
241-247. [*]
- Zrozumieć błąd w matematyce,
Dydaktyka Matematyki 10(1988), 141-147. [*]
- (pod red. J. Żabowskiego) Prace prof. Anny Zofii
Krygowskiej. Materiały do studiowania matematyki, cz. I, Płock
2000.
[*] -- oznaczone artykuły są również w pozycji 15.
- H. Aebli, Dydaktyka psychologiczna, PWN, Warszawa
1982.
- J. S. Bruner, Poza dostarczone
informacje, PWN, Warszawa 1978.
- M.
Donaldson, Myślenie dzieci, Wiedza Powszechna, Warszawa 1986.
- J. Filip, T. Rams, Dziecko w świecie
matematyki, Oficyna Wyd. ,,Impuls'', Kraków 2000.
- E. Gruszczyk-Kolczyńska, Dzieci ze specyficznymi
trudnościami w uczeniu się matematyki, WSiP, Warszawa 1994.
- I. Gucewicz-Sawicka [red.], Podstawowe zagadnienia z
dydaktyki matematyki, PWN, Warszawa 1982.
- J.
Konior, Budowa i lektura tekstu matematycznego, Wydawnictwo UŚ,
Katowice 1998.
- J. Konior, Nauka czytania tekstu
matematycznego w szkole, CDN, Bielsko-Biała 1990.
- J. Konior, Organizacja nauczania oparta na lokalnych
dedukcjach, Wydawnictwo UŚ, Katowice 1975.
- J.
Konior, Z zagadnień dowodzenia twierdzeń w nauczaniu szkolnym
matematyki, Skrypt UŚ, Katowice 1989.
- W.
Nowak, Konwersatorium z dydaktyki matematyki, PWN, Warszawa
1989.
- B. Nowecki [red.], Materiały pomocnicze do
nauczania matematyki w szkole podstawowej. Wykłady
telewizyjne, PZWS, Warszawa 1974.
- B. Nowecki
[red.], Wybrane zagadnienia nauczania matematyki w szkole
średniej. Wykłady telewizyjne, cz. II, WSiP, Warszawa 1974.
- pod red. J. Żabowskiego, Prace prof. dr hab. B.
Noweckiego. Materiały do studiowania matematyki cz.
II, Wydawnictwo Naukowe Novum, Płock 2000.
- B.
Nowecki [red.], Wybrane zagadnienia nauczania matematyki w szkole
średniej. Wykłady telewizyjne, cz. III, WSiP, Warszawa
1975.
- A. Pardała, Wyobraźnia przestrzenna uczniów w
warunkach nauczania szkolnej matematyki. Teoria problemy,
propozycje, ,,Fosze'', Rzeszów 1995.
- G. Polya, Jak
to rozwiązać?, PWN, Warszawa 1993.
- G.
Polya, Odkrycie matematyczne, WN-T, Warszawa 1975.
- B. Rabijewska [red.], Wprowadzenie do wybranych zagadnień
dydaktyki matematyki, Wyd. Uniw. Wrocł., Wrocław 1980.
- W. W. Sawyer, Matematyka nauką przyjemną, Wiedza
Powszechna, Warszawa 1974.
- W. W. Sawyer, Myślenie
obrazowe w matematyce elementarnej, Wiedza Powszechna, Warszawa
1988.
- Z. Semadeni [red.], Nauczanie początkowe
matematyki, t. 2-4, WSiP, Warszawa 1981-1984.
- H. Siwek, Czynnościowe nauczanie matematyki, WSiP, Warszawa
1998.
- H. Siwek, Możliwości matematyczne uczniów
szkoły specjalnej, WSiP, Warszawa 1992.
- M.
Szurek, Z komputerem przez matematykę, Oficyna Wyd.-Poligraf. i
Rekl.-Handlowa ,,Adam'', Warszawa 1995.
- U. Trelińska, G. Treliński, Kształtowanie pojęć
geometrycznych na etapie przeddefinicyjnym, Zakład Poligraficzny
,,Jawista'', Kielce 1996.
- G. Treliński
[red.], Wybrane zagadnienia z dydaktyki matematyki w
zadaniach, WSP, Kielce 1991.
- S. Turnau, Wykłady o
nauczaniu matematyki, PWN, Warszawa 1990.
- S. Turnau
[red.], Nauczanie geometrii w klasach I i II szkoły
średniej, WSiP, Warszawa 1977.
- F. Urbańczyk, Zasady
nauczania matematyki, PZWS, Warszawa 1960.
- W.
Zaczyński, Praca badawcza nauczyciela, WSiP, Warszawa 1960.
- J. Boaler, Rola kontekstu na lekcji matematyki: czy
,,urealniają'' one matematykę?, Dydaktyka Matematyki 18(1996).
- V. Byears, S. Erlwanger, Pamięć w rozumieniu
matematyki, Dydaktyka Matematyki 10(1988), 7-34.
- E. Castelnuovo, Umiejętność widzenia w matematyce. Kilka
uwag o intuicji i rozumowaniu dedukcyjnym, Dydaktyka Matematyki
7(1987), 17-25.
- M. Ciosek, Błędy popełniane
przez uczniów uczących się matematyki i ich hipotetyczne
przyczyny, Dydaktyka Matematyki 13(1992), 65-162.
- M. Ciosek, Dydaktyczne problemy związane ze strategiami
rozwiązywania zadań matematycznych, Wyż. Szkoła Ped.
Kraków Rocznik Nauk.-Dydakt. 67, Prace z Dydaktyki Matematyki
2(1978), 5-86.
- M. Ciosek, Odkrycie i
formułowanie twierdzenia oraz definiowanie nowego pojęcia przez
dzieci 10-letnie i 11-letnie, Dydaktyka Matematyki 3(1984),
7-44.
- M. Ciosek, Poszukiwanie rozwiązania
zadania matematycznego na różnych poziomach matematycznego
doświadczenia, Dydaktyka Matematyki 9(1988), 125-172.
- M. Ciosek, To się może przydać. Z zagadnień nauczania
heurystyki, Oświata i Wychowanie 4(1986), 32-37.
- B. Cornu, Rola komputerów w nauczaniu matematyki dla
wszystkich, Dydaktyka Matematyki 6(1986), 83-102.
- M. Ćwik, Kontrola w procesie nauczania
matematyki, Oświata i Wychowanie 22(1987), 9-14.
- M. Ćwik, Pytania jako środek kontroli w nauczaniu
matematyki, Oświata i Wychowanie 22(1987), 15-19.
- M. Ćwik, Pytania nauczyciela jako środek kontroli w
nauczaniu matematyki (próba diagnozy), Dydaktyka Matematyki
8(1988), 7-50.
- M. Ćwik, Zdegenerowany formalizm
w myśleniu niektórych uczniów szkoły średniej, Dydaktyka
Matematyki 3(1984), 45-84, 45-84.
- A.
Demby, O wykorzystaniu kompensowania się działań odwrotnych przez
uczniów na przełomie czwartej i piątej klasy szkoły
podstawowej, Dydaktyka Matematyki 12(1990), 79-118.
- R. Duda, O programie szkolnym z matematyki trochę
historycznie, Oświata i Wychowanie Wersja B 18(1983),
49-51.
- R. Duda, Zasada paralelizmu w
dydaktyce, Dydaktyka Matematyki 1(1982), 127-138.
- G. Glaeser, Epistemologia liczb względnych, Dydaktyka
Matematyki 4(1985), 61-105.
- M. Hejny, Rozwój
wiedzy matematycznej, Oświata i Wychowanie 14(1986),
14-19.
- R. Howe, Znajomość i nauczanie
matematyki elementarnej, Dydaktyka Matematyki 21(1999).
- M. Jarosińska, H. Kąkol, Praca z młodzieżą uzdolnioną
matematycznie na lekcjach matematyki, Oświata i Wychowanie
22(1987), 40-42.
- H. Kąkol, Budowa i rodzaje
twierdzeń, Oświata i Wychowanie Wersja B 9(1985), 54-57.
- H. Kąkol, Czy komputer może pomagać w kształtowaniu
pojęć matematycznych?, Matematyka 2(1987),
78-84.
- H. Kąkol, Dowód twierdzenia; rodzaje
dowodów, Oświata i Wychowanie Wersja B 9(1985), 60-62.
- H. Kąkol, Kształtowanie i definiowanie pojęć w
zadaniach, Oświata i Wychowanie Wersja B 15(1984), 32-33.
- H. Kąkol, Praca z młodzieżą uzdolnioną matematycznie
na zajęciach pozamatematycznych, Oświata i Wychowanie 22(1987),
36-39.
- H. Kąkol, Problemowe nauczanie
matematyki a komputer, Matematyka 2(1991), 85-92.
- H. Kąkol, Rozumienie matematyczne a komputer, Matematyka
3(1987), 145-148.
- H. Kąkol, Tekst definicji w
samodzielnej pracy ucznia, Oświata i Wychowanie Wersja B 9(1985),
35-38.
- H. Kąkol, Typy zadań, Oświata i
Wychowanie Wersja B 15(1984), 10-12.
- H.
Kąkol, Zadanie -- środkiem aktywizującym uczniów, Oświata i
Wychowanie Wersja B 7(1984), 31-35.
- M.
Klakla, Dostrzeganie problemów a uzdolnienia matematyczne uczniów
(fragment badań), Wyż. Szkoła Ped. Kraków Rocznik Nauk.-Dydakt.
67, Prace z Dydaktyki Matematyki 2(1978), 87-120.
- M. Klakla, Z badań nad rozpoznawaniem uzdolnień
matematycznych, Dydaktyka Matematyki 2 (1982),
33-81.
- M. Klakla, M. Klakla, J. Nawrocki, B.
Nowecki, Pewna koncepcja badania rozumienia pojęć matematycznych i
jej weryfikacja na przykładzie kwantyfikatorów, Dydaktyka
Matematyki 13(1992), 181-221.
- J.
Konior, Lokalnie dedukcyjna organizacja nauczania
matematyki, Oświata i Wychowanie 14(1986), 37-43.
- J. Konior, O pojęciu lokalnie dedukcyjnej organizacji
nauczania matematyki, Dydaktyka Matematyki 10(1989),
99-117.
- J. Konior, O pojęciu zmiennej w
nauczaniu szkolnym matematyki, Dydaktyka Matematyki 18(1996).
- F. Kurina, Jak myśl uczynić widzialną, Dydaktyka
Matematyki 20(1998).
- M. Legutko, Przykłady
behawioralno-poznawczych postaw uczniów klasy czwartej szkoły
podstawowej wobec zadań matematycznych, Dydaktyka Matematyki
8(1988), 51-102.
- M. Legutko, Uczenie
rozwiązywania zadań na lekcjach matematyki, Dydaktyka Matematyki
11(1989), 85-97.
- M. Legutko, S.
Turnau, Nauczanie matematyki a nauczanie teorii
matematycznej, Dydaktyka Matematyki 11(1989), 9-36.
- M. Major, A. Płocki, Kontrola i ocena stochastycznej wiedzy
ucznia jako nowy problem dydaktyki matematyki, Dydaktyka
Matematyki 15(1993), 57-84.
- B. Nowecki, Jak i
po co uczyć matematyki?, Oświata i Wychowanie Wersja B 7(1984),
10-13.
- B. Nowecki, S. Turnau, Jak uczyć
dowodzenia twierdzeń, Matematyka 2(1973), 104-117.
- H. Pieprzyk, Aktywny udział uczniów w definiowaniu
pojęć, Oświata i Wychowanie Wersja B 9(1985), 26-28.
- H. Pieprzyk, Gry i zabawy w nauczaniu matematyki, Oświata i
Wychowanie 22(1987), 5-8.
- H. Pieprzyk, Gry jako
pomoc dydaktyczna w kształceniu rozumowania redukcyjnego u uczniów
klasy IV, Dydaktyka Matematyki 4(1985), 7-59.
- H. Pieprzyk, Różne formy wypowiedzi twierdzeń, Oświata i
Wychowanie Wersja B 9(1985), 58-59.
- H.
Pieprzyk, Uczyć czytać podręcznik, Oświata i Wychowanie Wersja B
14(1986), 20-23.
- A. Płocki, Konkretny
eksperyment i proces wstępnej matematyzacji w propedeutyce
probabilistyki, Dydaktyka Matematyki 3(1984), 155-206.
- A. Płocki, Spór o treści i formę stochastycznego
kształcenia nauczyciela matematyki, Dydaktyka Matematyki
17(1995), 135-165.
- E. Prus-Wiśniowska, Dowód
matematyczny i jego rola w dydaktyce matematyki: przegląd
literatury współczesnej, Dydaktyka Matematyki 17(1995).
- Z. Semadeni, Grafy strzałkowe i drzewa jako reprezentacje
ikoniczno-enaktywne, Dydaktyka Matematyki 14(1992),
115-120.
- A. Sierpińska, Pojęcie przeszkody
epistemologicznej w nauczaniu matematyki, Dydaktyka Matematyki
8(1988), 103-153.
- H. Siwek, Badania nad
rozumieniem przez uczniów twierdzeń i dowodów (cz. I), Oświata i
Wychowanie Wersja B 16(1985), 30-36.
- H.
Siwek, Ćwiczenia związane z opracowywaniem nowej
definicji, Oświata i Wychowanie Wersja B 9(1985),
29-34.
- H. Siwek, Pojęcie wielkości
proporcjonalnych a pojęcie liczby u dzieci ze szkoły specjalnej w
porównaniu z dziećmi ze szkoły masowej, Dydaktyka Matematyki
12(1990), 193-202.
- H. Siwek, Pokaz i
obserwacja, Oświata i Wychowanie 14(1986), 28-32.
- H. Siwek, Problemy otwarte, Oświata i Wychowanie Wersja B
7(1984), 45-54.
- H. Siwek, Projektowanie
dydaktyczne w nauczaniu matematyki, Matematyka 4(1997),
217-224.
- H. Siwek, Przedłużanie zadań, Oświata
i Wychowanie Wersja B 15(1984), 38-47.
- H.
Siwek, Rola aktywności matematycznych w procesie kształtowania
pojęć u uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
matematyki, Dydaktyka Matematyki 18, (1996).
H. Siwek,
Rozumienie implikacji przez uczniów liceum (fragment badań),
Wyż. Szkoła Ped. Kraków Rocznik Nauk.-Dydakt. 54, Prace z
Dydaktyki Matematyki 1(1974), 111-142. - H.
Siwek, Rozumowanie intuicyjne, empiryczne i formalne w nauczaniu
matematyki, Oświata i Wychowanie Wersja B 9(1985), 44-49.
- K. Skałuba, Stosowanie przez uczniów wzoru
algebraicznego, Dydaktyka Matematyki 9(1988), 87-123.
- B. Stachurska, Formułowanie twierdzeń w procesie
rozwiązywania zadań, Oświata i Wychowanie Wersja B 16(1985),
9-15.
- B. Stachurska, Kontrola rozumienia pojęć
matematycznych, Oświata i Wychowanie Wersja B 9(1985),
39-43.
- B. Stachurska, Typy definicji w
matematyce szkolnej, Oświata i Wychowanie Wersja B 9(1985),
11-16.
- B. Stachurska, Zadanie, problem,
sytuacja problemowa. Tworzenie zadań i problemów, Oświata i
Wychowanie Wersja B 7(1984), 36-44.
- M.
Sznajder, Uczymy nie klasę -- uczymy ucznia, Oświata i
Wychowanie 14(1986), 14-19.
- G. Treliński, Jak
rozwiązać zadanie, Oświata i Wychowanie Wersja B 7(1984),
55-63.
G. Treliński, Jaką wybrać metodę?,
Oświata i Wychowanie 14(1986), 8-13. - G.
Treliński, Kryteria poprawności definicji, Oświata i Wychowanie
Wersja B 9(1985), 17-20.
- G. Treliński, Metody
dowodzenia twierdzeń, Oświata i Wychowanie Wersja B 16(1985),
25-30.
- G. Treliński, Obserwować, analizować,
stosować, Oświata i Wychowanie Wersja B 7(1984), 17-20.
- G. Treliński, Przypadek czy reguła, Oświata i
Wychowanie 22(1987), 28-30.
- G.
Treliński, Referat szansą ucznia, Oświata i Wychowanie Wersja B
14(1986), 23-28.
- G. Treliński, Różne formy
zapisu dowodów twierdzeń, cz. I i II, Oświata i Wychowanie Wersja
B 16(1985), 16-25.
- G. Treliński, Zadania
zastosowania matematyki, cz. I i II, Oświata i Wychowanie Wersja
B 15(1984), 13-21.
- I. Trzcieniecka-Schneider,
A. Urbańska, O nieporozumieniach językowych na lekcji
matematyki, Kwartalnik Pedagogiczny 4(1991), 93-97.
- S. Turnau, Cztery przykłady problemowego ujęcia lekcji
matematyki, Matematyka
5(1962),
276-284. - S. Turnau, Dlaczego szkolne lekcje
matematyki nie uczą matematyki?, Dydaktyka Matematyki 6(1986),
161-174.
- S. Turnau, Jak ulepszyć system
klasowo-lekcyjny, Matematyka 4(1992), 222-231.
S.
Turnau, O lekcji matematyki, Matematyka 1(1986), 3-10.
- W. Walsch, Rola dowodzenia w matematycznym
wykształceniu ogólnym, Dydaktyka Matematyki 6(1986),
113-125.
- Z. Zamorska, Przyczynek do badań nad
zapamiętaniem treści matematycznych, Dydaktyka Matematyki
10(1989), 35-49.
- Dydaktyka Matematyki, Rocznik Polskiego
Towarzystwa Matematycznego, seria V, Kraków.
- Matematyka, Czasopismo dla nauczycieli, WSiP, Wrocław.
- Matematyka i Komputery, czasopismo Grupy Roboczej
SNM, Wilkowice.
- Matematyka w szkole,
czasopismo nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjum, GWO,
Gdańsk.
- Nauczyciele i Matematyka [NiM],
Stowarzyszenie Nauczycieli Matematyki, Bielsko-Biała.
- Wiadomości Matematyczne, Rocznik Polskiego
Towarzystwa Matematycznego, seria II, PWN Warszawa.
Podręczniki szkolne,
przewodniki dla nauczycieli i materiały dydaktyczne.
Instytut Matematyki Akademii
Pedagogicznej w Krakowie,
28.09.2006