Następny dokument:
PRAKTYKI
Nadrzędny dokument:
PRZEDMIOTY Z REWALIDACJI
Poprzedni dokument:
Metody terapii dzieci z trudnościami w uczeniu się
Praca z dziećmi ze złożonymi niepełnosprawnościami
T
REŚCI NAUCZANIA
Osoby niepełnosprawne intelektualnie z dodatkową niepełnosprawnością.
Strukturyzacja świata zewnętrznego i wewnętrznego osób z upośledzeniami sprzężonymi.
Powstawanie zachowań problemowych u osób ze sprzężoną niepełnosprawnością i próby radzenia sobie z nimi.
Diagnoza funkcjonalna i jej znaczenie w terapii dzieci z wielorakimi niepełnosprawnościami.
Indywidualne plany terapii w planowaniu pracy rewalidacyjnej z uczniem z upośledzeniami sprzężonymi.
Podstawy prawne opieki i edukacji osób z upośledzeniami sprzężonymi.
Potrzeby i możliwości rehabilitacji osób z wielorakimi niepełnosprawnościami.
Metody, środki rewalidacji niepełnosprawnych z dodatkową niepełnosprawnością.
Organizacja pracy wychowawczo-dydaktycznej w placówkach specjalnych:
wczesna interwencja,
przedszkola specjalne,
klasy specjalne,
klasy integracyjne,
nauczanie indywidualne.
Funkcjonowanie w rzeczywistości społecznej osób z upośledzeniami sprzężonymi:
rodzina pochodzenia,
domy pomocy społecznej,
hostele,
możliwości zatrudnienia i adaptacji zawodowej (warsztaty terapii zajęciowej, środowiskowe domy samopomocy itp.).
Współczesne tendencje w zakresie edukacji i opieki nad osobami z wielorakimi niepełnosprawnościami.
L
ITERATURA
F. Affolter,
Spostrzeganie, rzeczywistość, język,
WSiP, Warszawa 1997.
M. Piszczek (red.),
Edukacja uczniów z głębokim upośledzeniem umysłowym - przewodnik dla nauczycieli,
Warszawa 2000.
I. Lovaas,
Nauczanie dzieci niepełnosprawnych umysłowo,
WSiP, Warszawa 1993.
A. Twardowski,
Pedagogika osób ze sprzężonymi upośledzeniami, w: W. Dykcik (red.) Pedagogika specjalna,
Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2000.
Następny dokument:
PRAKTYKI
Nadrzędny dokument:
PRZEDMIOTY Z REWALIDACJI
Poprzedni dokument:
Metody terapii dzieci z trudnościami w uczeniu się
Instytut Matematyki Akademii Pedagogicznej w Krakowie,
4.01.2008