Inżynieria oprogramowania

TREŚCI NAUCZANIA

Zaznajomienie studentów z podejściem inżynierii oprogramowania do wytwarzania, zarządzania i rozwijania oprogramowania, student ma wynieść teoretyczną i praktyczną wiedzę odnośnie podstawowych pojęć i metod inżynierii oprogramowania. Kryzys oprogramowania, powstanie inżynierii oprogramowania, jej definicja i cele, cechy dobrego oprogramowania, proces tworzenia oprogramowania i jego modele, modele (paradygmaty) tworzenia oprogramowania (modele cyklu życia oprogramowania),model COCOMO II, poszczególne fazy powstawania oprogramowania, miary oprogramowania, metody analizy(modelowania): analiza strukturalna - diagramy ERD i DFD, analiza obiektowa (język UML) - diagramy klas i przypadków użycia. Studenci powinni ugruntowywać swoją wiedzę teoretyczną, wyniesioną z wykładów, poprzez praktyczne zajęcia na ćwiczeniach, podczas których będą mieli za zadanie m.in. zamodelować np. poprzez podejście obiektowe, kilka określonych systemów komputerowych, przy użyciu jednego z narzędzi CASE.

LITERATURA
  1. G. Booch, J. Rumbaugh, I. Jacobson, UML przewodnik użytkownika, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne,Warszawa 2002.
  2. A. Jaszkiewicz, Inżynieria oprogramowania, HELION 1997.
  3. R. S. Pressman, Praktyczne podejście do inżynierii oprogramowania, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne 2004.
  4. I. Sommerville, Inżynieria oprogramowania, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne 2003.
Instytut Matematyki Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 4.01.2008 (ostatnia modyfikacja: 6.03.2008)