Programowanie wizualne

TREŚCI NAUCZANIA

Wstęp: technologia szybkiego tworzenia aplikacji (RAD), przegląd istniejących środowisk (Delphi, Builder C++, Visual C++). Podstawy programowania obiektowego: pojęcie obiektu, właściwości obiektów i obsługa zdarzeń, dziedziczenie, komunikacja pomiędzy obiektami i aplikacjami. Środowisko programistyczne Borland Delphi (lub Builder): podstawowe obiekty VCL (właściwości i zdarzenia), tworzenie interfejsu użytkownika, elementy grafiki komputerowej (opcjonalnie OpenGL), proste animacje, aplikacje wielowątkowe. Programowanie wizualne w sieci Internet: podstawy języka Java.

LITERATURA
  1. B. Bonne, Java dla programistów C i C++, WNT, Warszawa 1998.
  2. K. Reisdorph, C++ Builder 3, HELION 1998.
  3. B. Stroustup, Język C++, WNT, Warszawa 1994, 1995.


Instytut Matematyki Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 4.01.2008 (ostatnia modyfikacja: 6.03.2008)