W poniższym tekście Akademia Pedagogiczna w Krakowie będzie zwana Uczelnią, a Instytut Matematyki - krócej Instytutem. Praca magisterska lub licencjacka będzie często zwana krócej - pracą.
Podstawowymi dokumentami regulującymi zasady pisania, prowadzenia i oceny prac magisterskich i licencjackich są:
Celem pracy magisterskiej (licencjackiej) z matematyki jest wykazanie przez studenta umiejętności:
Celem pracy magisterskiej (licencjackiej) z dydaktyki matematyki jest wykazanie przez studenta umiejętności:
Ważnym celem obu rodzajów prac jest przygotowanie ich na dobrym poziomie redakcyjnym. Praca powinna być przejrzysta, podzielona na stosowne jednostki tekstu (rozdziały, paragrafy), napisana poprawnym, jasnym i zwięzłym językiem.
W pracy magisterskiej student powinien wykazać się dużą samodzielnością w opracowaniu jej tematyki. Temat pracy magisterskiej powinien być dobrany i sformułowany w taki sposób, aby jego opracowanie wymagało zastosowania elementów twórczej pracy naukowej oraz realizacji zdecydowanej większości wyżej wymienionych celów.
Jeżeli tematyka pracy licencjackiej na to pozwala, to zaleca się wiązanie zagadnień z matematyki abstrakcyjnej z odpowiednimi zagadnieniami z matematyki szkolnej.
Dokument ten został zatwierdzony przez Radę Instytutu Matematyki w dniu 16.02.2006 r. Dokument obowiązuje od roku akademickiego 2006/2007.
Dyrektor Instytutu Matematyki AP |
Dr hab. prof. AP Bogdan J. Nowecki |