poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: Praca z dziećmi ze złożonymi niepełnosprawnościami
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY SPCJALIZACYJNE I SPECJALNOŚCIOWE Z REWALIDACJI
Poprzedni dokument: Diagnoza pedagogiczna dziecka i rodziny

Metody terapii dzieci z trudnościami w uczeniu się

CELE NAUCZANIA

Nadrzędnym celem realizowanego przedmiotu jest zapoznanie studentów z problemami dotykającymi uczniów mających trudności w uczeniu się. Zakłada się, że student zdobędzie przygotowanie umożliwiające rozpoznawanie przyczyn i diagnozowanie rodzaju występujących u ucznia specyficznych zaburzeń w opanowaniu podstawowych umiejętności szkolnych a także posiądzie ogólną orientację w zakresie stosowanych metod terapii.

ROK IIITREŚCI NAUCZANIA
  1. Uczeń ze specyficznymi trudnościami w opanowaniu podstawowych umiejętności szkolnych:
  2. Metody diagnozy pedagogicznej (diagnoza dojrzałości szkolnej, diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu).
  3. Metody terapii:
  4. Ocena efektywności stosowanych metod terapii.

LITERATURA
  1. E. Górniewicz, Pedagogiczna diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu, Wydawnictwo A. Marszałek, Toruń 1995.
  2. B. Janiszewska, Ocena dojrzałości szkolnej. Arkusz oceny, metody badań dojrzałości, pomoce do badań, Wydawnictwo Seventh Sea, Warszawa 2006.
  3. J. Jastrząb (red.), Edukacja terapeutyczna, Wydawnictwo Edukacyjne AKAPIT, Toruń 2002.
  4. B. Kaja, Zarys terapii dziecka, Wydawnictwo Uczelniane WSP, Bydgoszcz 1995
  5. J. Mańkowska, Kierowanie rozwoju dziecka. Kinezjologia edukacyjna i inne nowoczesne metody terapii w praktyce, Wydawnictwo OPERON, Gdynia 2005.
  6. H. Pętlewska, Przezwyciężanie trudności w czytaniu i pisaniu. Terapia pedagogiczna. Wydawnictwo Impuls, Kraków 2003.
  7. H. Skibińska, Praca korekcyjno-kompensacyjna z dziećmi z trudnościami w czytaniu i pisaniu, Wydawnictwo Uczelniane WSP Bydgoszcz 1996.
  8. B. Zakrzewska, Trudności w czytaniu i pisaniu. Modele ćwiczeń, WSiP, Warszawa 1996.


poprzedni dokument następny dokument nadrzędny dokument spis treści wyjście strona główna IM AP
Nastepny dokument: Praca z dziećmi ze złożonymi niepełnosprawnościami
Nadrzędny dokument: PRZEDMIOTY SPCJALIZACYJNE I SPECJALNOŚCIOWE Z REWALIDACJI
Poprzedni dokument: Diagnoza pedagogiczna dziecka i rodziny

Instytut Matematyki Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 28.09.2006