TREŚCI NAUCZANIA |
Cele ogólne nauczania matematyki na poziomach I,II, III (wg. A. Z. Krygowskiej) dla nauczania w szkole podstawowej i gimnazjum. Operacjonalizacja celów nauczania matematyki.
Typy i cele rozwiązywanych w szkole zadań matematycznych. Strategie heurystyczne, metody i etapy rozwiązywania zadań; dobór zadań do realizacji celów lekcji.
Podstawa programowa, programy i plany nauczania matematyki w szkole podstawowej i gimnazjum.
Projektowanie procesu kształcenia: przygotowanie do lekcji; budowa lekcji; konspekt; cele lekcji; metody nauczania; formy pracy na lekcji matematyki; środki dydaktyczne.
Strategie i metody w kontekście zakładanych celów.
Indywidualizacja nauczania. Ocena ucznia. Ewaluacja pracy nauczyciela. Ewaluacja osiągnięć uczniów.
Kształtowanie kompetencji kluczowych w nauczaniu matematyki.
Dydaktyczne wykorzystanie na różnych poziomach nauczania wiedzy merytorycznej o liczbach i działaniach oraz o figurach geometrycznych.
LITERATURA PODSTAWOWA |
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA |
Wybrane artykuły z czasopism dla nauczycieli