Następny dokument:
Diagnoza możliwości matematycznych uczniów z niepełnosparwnością intelektualną
Nadrzędny dokument:
PRZEDMIOTY Z REWALIDACJI
Poprzedni dokument:
Psychologia dziecka niepełnosprawnego
Pedagogika specjalna
T
REŚCI NAUCZANIA
Pedagogika specjalna w perspektywie nowych humanistycznych i edukacyjnych wyzwań.
Społeczno-kulturowe przemiany w postrzeganiu zjawiska niepełnosprawności, jego diagnozowania, terapii i prewencji w odniesieniu do:
niepełnosprawnych umysłowo;
niepełnosprawnych sensorycznie;
niesłyszących i słabosłyszących;
niewidomych i niedowidzących;
niepełnosprawnych ruchowo;
niedostosowanych społecznie.
Organizacja procesu rewalidacji dzieci, młodzieży i dorosłych niepełnosprawnych.
Profilaktyka i resocjalizacja nieletnich.
Edukacja integracyjna.
L
ITERATURA
J. Doroszewska,
Pedagogika specjalna, t. I i II,
PWN, Warszawa 1981.
W. Dykcik,
Pedagogika specjalna,
Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2003.
Z. Gajdzica, J. Wyczesany,
Edukacja i wsparcie społeczne osób niepełnosprawnych w wybranych krajach europejskich,
Wydawnictwo Impuls, Kraków 2005.
J. Wyczesany,
Pedagogika upośledzonych umysłowo,
Wydawnictwo Impuls, Kraków 2005.
Czasopisma:
Szkoła Specjalna, Integracja.
Następny dokument:
Diagnoza możliwości matematycznych uczniów z niepełnosparwnością intelektualną
Nadrzędny dokument:
PRZEDMIOTY Z REWALIDACJI
Poprzedni dokument:
Psychologia dziecka niepełnosprawnego
Instytut Matematyki Akademii Pedagogicznej w Krakowie,
4.01.2008