Możliwości matematyczne uczniów z niepełnosprawnością
intelektualną w aspekcie aktywności matematycznych i w aspekcie opanowania wiadomości.
Specyficzne trudności w uczeniu się matematyki a dojrzałość szkolna
(operacyjne rozumowanie w zakresie koniecznym do uczenia się matematyki).
Wyniki badań nad możliwościami uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w zakresie operowania pojęciami arytmetycznymi i
geometrycznymi.
Wyniki egzaminów zewnętrznych w szkole specjalnej (www.cke.edu.pl).
LITERATURA PODSTAWOWA
H. Siwek, Możliwości matematyczne uczniów szkoły
specjalnej. Zarys teorii i propozycje rozwiązań metodycznych,
WSiP, Warszawa 1992.
Z. Semadeni (red. ), Nauczanie
początkowe matematyki, tom 3, WSiP, Warszawa 1985.
Programy i podręczniki do matematyki w szkole
specjalnej sprzed reformy (1999 r.)
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA
E. Gruszczyk-Kolczyńska, Kompetencje intelektualne
sześciolatków w zakresie pojmowania podstawowych pojęć i
umiejętności matematycznych, w: Kwartalnik Pedagogiczny 1, 1987.
B. Rożek, Struktury szeregowo-kolumnowe u dzieci w
wieku od 6 do 8 lat, w: Roczniki Polskiego Towarzystwa
Matematycznego, Seria V, Dydaktyka Matematyki 19, s. 29- 46,
1997.
S. Serafin, H. Siwek, Wybrane wykłady z
matematyki dla kierunków pedagogiki specjalnej i nauczania
przedszkolnego, Wydawnictwo Naukowe WSP, Kraków 1975.
Artykuły z czasopism: Dydaktyka Matematyki,
Matematyka, Matematyka w Szkole, Nauczyciele i Matematyka i inne
- zalecane przez prowadzącego przedmiot.