Oligofrenopedagogika

TREŚCI NAUCZANIA
  1. Czynniki warunkujące rewalidację upośledzonych umysłowo:
  2. System orzecznictwa - jego podstawy prawne:
  3. Rodzina a dziecko upośledzone umysłowo:
  4. Specyficzne uwarunkowania procesu uczenia się osób upośledzonych umysłowo:
  5. Kształcenie zawodowe młodzieży upośledzonej umysłowo i możliwości podjęcia pracy.
  6. Przygotowanie osób upośledzonych umysłowo do pełnienia ról społecznych w dorosłym życiu.
  7. Przygotowanie osób upośledzonych umysłowo do autonomii i integracji społecznej.
  8. Domy pomocy społecznej, hostele, wspólnoty "Arki", mieszkanie z rodzeństwem i samodzielne mieszkanie przy wsparciu środowiska jako możliwości "na dorosłe życie" osoby z upośledzeniem umysłowym.
  9. Filmy ukazujące pracę edukacyjno-terapeutyczną z dzieckiem upośledzonym umysłowo.

LITERATURA
  1. W. Dykcik (red. ), Pedagogika specjalna, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 1997.
  2. H. Olechnowicz, U źródeł rozwoju dziecka, WSiP, Warszawa 1999.
  3. J. Obuchowska, Dziecko niepełnosprawne w rodzinie, Warszawa 1991.
  4. J. Wyczesany, Pedagogika upośledzonych umysłowo, Kraków 2000.
Instytut Matematyki Akademii Pedagogicznej w Krakowie, 4.01.2008