Dyskalkulia - istota, objawy, przyczyny; różnice w
definiowaniu. Przejawy dyskalkulii u dzieci w różnym wieku. Pomoc
dzieciom z dyskalkulią - w świetle badań i praktyki.
Wykorzystanie komputera, kalkulatora i
innych środków w terapii trudności matematycznych.
LITERATURA PODSTAWOWA
E. Gruszczyk-Kolczyńska, Dzieci ze specyficznymi
trudnościami w uczeniu się matematyki. Przyczyny, diagnoza,
zajęcia korekcyjno-wyrównawcze, WSiP, Warszawa 1997.
U. Oszwa, Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych.
Problemy diagnozy i terapii, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków
2006.
R. Byers, Jak zaplanować pracę z dziećmi o
specjalnych potrzebach edukacyjnych: opracowanie metodyczne dla
nauczycieli, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M.
Grzegorzewskiej, Warszawa 2002.
H. Siwek
(red.), Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace z Dydaktyki Matematyki
IV, Wydawnictwo Naukowe WSP, Kraków 1996.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA
H. Dąbrowiecka, Dysleksja, dysgrafia, dysortografia,
dyskalkulia, Remedium 1996
L.
Košč, Psychologia i patopsychologia zdolności
matematycznych, Warszawa 1982.
M. Kurczab, P.
Tomaszewski, DYSKALKULIA w pytaniach i odpowiedziach. Podstawowe
informacje dla nauczycieli, Instytut Edukacji Matematycznej ARS
MATHEMATICA, Warszawa 2005.
U. Oszwa, Dyskalkulia, Remedium 108, 2002.
Artykuły z
czasopism: Dydaktyka Matematyki, Matematyka, Matematyka w
Szkole, Nauczyciele i Matematyka i inne - zalecane przez
prowadzącego przedmiot.