Proces diagnozowania. Fazy organizowania badań diagnostycznych.
Ewolucje schematów poznawania rodziny.
Obiektywno-subiektywne poznawanie rodziny.
Całościowa i zogniskowana strategia poznawania
rodziny.
Etyczne aspekty diagnozowania.
Czynniki wpływające na trafność diagnozy.
Metody, techniki oraz wybrane narzędzia diagnostyczne.
LITERATURA
U. Jagieła, J. Jagieła, System rodzinny dziecka z
zaburzeniami rozwoju intelektualnego, w: A. Siedlaczek-Szwed
(red.): Wybrane zagadnienia z pedagogiki specjalnej, Częstochowa
2003.
E. Jarosz, Wybrane obszary diagnozowania
pedagogicznego, UŚ, Katowice 2003.
E. Jarosz, E.
Wysocka, Diagnoza psychopedagogiczna - podstawowe problemy i
rozwiązania, Wydawnictwo Akademickie "Żak", Warszawa 2006.
I. Lepalczyk, J. Bandura, Elementy diagnostyki
pedagogicznej, PWN, Warszawa 1987.
M. Ryś, Systemy
rodzinne, CMPPP, Warszawa 2001.
E.
Suchar, Diagnostyka systemowa rodziny, w: Materiały do
nauczania psychologii, UG, Gdańsk 1984.