Projekt
"Kompetentny nauczyciel - mistrz i wychowawca"
współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (Działanie 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój).
Innowacyjne kształcenie magistra matematyki na specjalności nauczycielskiej!
"Od Praktyka do Mistrza".
Studia stacjonarne II stopnia (magisterskie) na kierunku matematyka
rozpoczynające się w roku akademickim 2021/2022
Wszystkie specjalności nauczycielskie dla tego cyklu będą realizowane w ramach projektu
"Kompetentny nauczyciel - mistrz i wychowawca"
współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (Działanie 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój).
Innowacyjne kształcenie mazgistra matematyki na specjalności nauczycielskiej!
"Od Praktyka do Mistrza".
Kształcenie nauczycielskie planowane jest w wielowymiarowym aspekcie studenta jako praktyka -
w procesie przygotowania do zawodu nauczyciela matematyki obejmie różnorodne działania praktyczne.
Program studiów uwzględnia:
- indywidualizację zajęć projektowych
(możliwość wyboru kursów dostosowanych do zainteresowań studenta),
- różnorodne działania praktyczne tj.
ćwiczeniach praktyczne w szkole,
- tutoring w zakresie przygotowywania prac dyplomowych,
- zajęcia w małych grupach.
Proponowane innowacje:
- Ścisła współpraca ze szkołami - warsztatowe zajęcia wyjazdowe do szkół.
- Dodatkowe wsparcie w przygotowywaniu prowadzonych przez studenta lekcji w szkole.
- Wykłady o nowoczesnych metodach nauczania prowadzone przez gości zagranicznych.
- Wykorzystanie nowoczesnych pomocy dydaktycznych.
- Warsztaty dotyczące przygotowywania nowoczesnych pomocy dydaktycznych z wykorzystaniem drukarki 3D.
Oferta rekrutacyjna w zakresie specjalności nauczycielskich:
- matematyka (nauczycielska) + II etap edukacyjny - umożliwia uzyskanie uprawnień do nauczania matematyki we wszystkich typach szkół w ramach dwuletnich studiów II stopnia dla osób, które nie studiowały wcześniej specjalności nauczycielskiej,
- matematyka (nauczycielska) - kontynuacja kształcenia dla osób, które mają uprawnienia do nauczania matematyki w szkole podstawowej,
Studia mają na celu:
- wyposażenie studenta w głębokie kompetencje dydaktyczno-psychologiczno-pedagogiczne przydatne w zawodzie nauczyciela-wychowawcy,
- rozwijanie pasji do matematyki także w zakresie jej dydaktyki,
- kształtowanie w zakresie nauczania zdalnego poprzez wykorzystanie współczesnych technologii,
- wdrożenie do indywidualizowania pracy z uczniem zarówno zdolnym, jak i mającym trudności w uczeniu się matematyki.
Zasady rekrutacji:
szczegóły dotyczące rekrutacji na studia II stopnia na kierunku matematyka można znaleźć na stronie:
Informator o Kierunkach,
w ramach projektu gwarantujemy 60 miejsc na specjalnościach nauczycielskich.
Szczegóły kształcenia w zakresie dydaktyki matematyki:
Działania w zakresie praktycznego przygotowania do nauczania matematyki w szkole ponadpodstawowej uwzględniają trzy etapy:
Etap I: Pre-praktyka
Student, korzystając z Biblioteczki Pomocy Dydaktycznych w ramach ćwiczeń na Uczelni, będzie miał możliwość przygotowania warsztatów, symulowania ich w grupie studentów lub uczniów, w celu przygotowania się do praktyk w placówce szkolnej.
Etap II: Ćwiczenia praktyczne w szkole
W ramach ćwiczeń student we współpracy z opiekunem akademickim będzie hospitował,
przygotowywał i prowadził lekcje z uczniami w ramach cotygodniowych spotkań szkolnych.
W celu przygotowania lekcji student będzie miał możliwość korzystania z szerokiej gamy aktualnych podręczników szkolnych oraz
pomocy dydaktycznych dostępnych w Biblioteczce Pomocy Dydaktycznych, a także przygotowania materiałów dydaktycznych na zaplanowane
lekcje.
Etap III: Praktyka ciągła i jej ewaluacja
Student odbędzie 5-6 tygodniową praktykę zawodową w placówce szkolnej, przygotowując i prowadząc cykl codziennych lekcji pod kierunkiem opiekuna szkolnego - nauczyciela oraz we współpracy z opiekunem akademickim. Zaplanowano dodatkowe wsparcie dla studenta związane z podsumowaniem i ewaluacją praktyki, np. poprzez szczegółową analizę materiału zgromadzonego podczas praktyki (typu: wytwory prac uczniów, nagrania audio-video).
Kontakt telefoniczny:
Sekretarz Komisji Rekrutacyjnej kierunku Matematyka tel. 12 662-63-91
Kierownicy merytoryczni projektu dla kierunku matematyka:
dr Agnieszka Kowalska agnieszka.kowalska@up.krakow.pl
dr Bożena Rożek bozena.rozek@up.krakow.pl