Granty i projekty realizowane w IM
Granty naukowe i projekty w IM UKEN
Granty realizowane
Granty NCN
- „Nieoczekiwane powierzchnie typu (d+k,d) w przestrzeni rzutowej PN” – SONATA UMO- 2023/51/D/ST1/00118 (2024-2026)
- „m-syzygijne krzywe płaskie” – SONATA BIS UMO-2023/50/E/ST1/00025 (2024-2028)
- „Interpretując Euklidesa” – PRELUDIUM 2020/37/N/HS1/01989 (2021-2025),
Granty MN (MNiSW, MEiN)
- „Filmowe historie STEM”– Społeczna Odpowiedzialność Nauki – POPUL/SP/0231/2023/01 (2023-2025) – wspólnie z Instytutem Historii i Archiwistyki,
- „Euklides, Elementy. Tłumaczenie z języka greckiego i komentarz” – Narodowy Program Rozwoju Humanistyki (2023-2028).
Projekty międzynarodowe
- „Steame Teacher Facilitators Academy – Partnership for Excellence” (STEAME ACADEMY) – Erasmus+ Teacher Academies (2023-2026),
- „Social Inclusion And Emotional Maturity Of The Society’s Youngest Participants Helped By Digitally Competent Teachers” (SIEMDIG) – ERASMUS+ KA2 (2023-2025),
- „EMBODYING Math & Physics Education” ERASMUS+ KA2 (2023-2025) – wspólnie z Instytutem Techniki,
- „Probability around us – Probability for everyone” (PROPER)– ERASMUS+ KA2 (2023-2024),
Granty zakończone
Granty NCN
- „Dodatniość wiązek liniowych na powierzchniach algebraicznych” – SONATINA 2018/28/C/ST1/00339 (2018-2024).
- „Nieskończoność i nieskończenie małe” – OPUS 2018/31/B/HS1/03896 (2019-2024),
- „Bernard Bolzano i nauki kognitywne” – PRELUDIUM 2019/33/N/HS1/02045 (2019-2024),
- „Arytmetyczne i geometryczne podejście do asymptotycznych niezmienników w algebrze i geometrii algebraicznej” – OPUS 2019/35/B/ST1/00723 (2020-2024),
- „Wokół hipotezy Karlssona-Nussbauma” – PRELUDIUM UMO-2021/41/N/ST1/02968 (2022-2024),
- „Diagnoza kompetencji merytorycznych i dydaktycznych nauczycieli podejmujących studia podyplomowe kwalifikujące do nauczania matematyki jako kolejnego przedmiotu” – PRELUDIUM 2018/31/N/HS6/03976 (2019 – 2023),
- „Rozmaitości i ideały jednorodne z symetriami” – HARMONIA 2018/30/M/ST1/00148 (2019-2022),
- „Krzywe osobliwe na powierzchniach algebraicznych” – SONATA 2018/31/D/ST1/00177 (2019-2023),
- „Stałe projekcji” – MINIATURA DEC-2021/05/X/ST1/01212 (2021-2022),
- „Równania Fredholma i Daugaveta w geometrii przestrzeni Banacha” – MINIATURA-2, 2018/02/X/ST1/00313 (2019-2020)
- „Arytmetyka i geometria przestrzeni parametrów dla pewnych konfiguracji prostych” – PRELUDIUM 2016/23/N/ST1/01363 (2017-2020),
- „Asymptotyczne niezmienniki multiplikatywnej rodziny ideałów jednorodnych” – PRELUDIUM 2016/21/N/ST1/01491 (2017-2019),
- „Algebraiczne i geometryczne własności konfiguracji typu Fermata” – MINIATURA 2018/02/X/ST1/00519 (2018-2019),
- „Konfiguracje podrozmaitości” – OPUS 2014/15/B/ST1/02197 (2015-2018),
- „Geometryczne i analityczne własności brył Okounkova” – PRELUDIUM 2014/15/N/ST1/02102 (2015-2017).
Projekty międzynarodowe
- „Transition to Primary School” (UPSTAIRS) – ERASMUS+ KA2 (2022-2024),
- „Realisation of virtual Reality learning environments for higher education” (REVEALING) – ERASMUS+ KA2 (2022-2023),
- „Learning at Any Time, at Any Place via any Device” (BYOD)– ERASMUS+ KA2 (2022-2023),
- „STEAME GOES HYBRID: Blueprint Guidelines and Policy Recommendations” – ERASMUS+ KA2 (2021-2023),
- „Empower hybrid Competences for Onlife Adaptable Teaching in School Education intimes of pandemic” (ONLIFE) (UP jako koordynator) – ERASMUS+ KA2 (2021-2023),
- „STEAME Schools Students – ERASMUS+ KA2 (2022-2023),
- „Algebraic Approach Towards Shaping „Minus” in School Mathematics ” (AMMA) – ERASMUS+ KA2 (2022-2023),
- „Enhancing functional thinking from primary to upper secondary school” (FunThink) – ERASMUS+ KA2 (2020-2023),
- „Innovative enriching education processes for Mathematically Gifted Students in Europe ” (INNOMATH) – ERASMUS+ KA2 (2019-2022),
- „Guidelines for Developing and ImplementingSTEAME Schools” (STEAME) – ERASMUS+ KA2 (2019-2021),
- „Trends in Mathematics Education Research” (TiMER) – Initiatives for supporting Emerging Communities for Mathematics Education Research in Eastern Europe (2019-2022),
Granty NAWA
- „Lefschetz Properties in Algebra, Geometry, Topology and Combinatorics” -Welcome to Poland – PPI/WTP/2022/1/00063 (2023-2024).
Granty MN (MNiSW, MEiN)
- „MEGA 2022” – Doskonała Nauka DNK/SP/514100/2021,
- „Konfiguracje i rodziny krzywych płaskich” – Najlepsi z Najlepszych 3.0.
Granty NCBiR
- „Kompetentny nauczyciel – mistrz i wychowawca” (na kierunku Matematyka) – POWR.03.01.00-00-KN22/18-00 (2018-2023),
- „Uczelnia najwyższej jakości – UP to the TOP” (na kierunku Matematyka) – POWR.03.05.00-IP.08-00-PZ2/17 (2018-2022),
- „Eksploratorium Twórczej Matematyki” – POWR.03.01.00-IP.08-00-UMO/17 (2018-2020),
- „Laboratorium Twórczej Matematyki” – POWR.03.01.00-00-C008/16 (2017-2019),
- „Kompetencje na Start UP” (na kierunku Matematyka) – POWR.03.01.00-00-K042/15 (2017-2020).